ضمانت اجرایی، شفافیت و قابل‌سنجش بودن در تدوین برنامه هفتم توسعه مدنظر باشد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ماه در نشست فرهیختگان شاهد و ایثارگر با مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد مقدس بر توجه به ضمانت اجرایی، شفافیت و قابل‌سنجش بودن […]

ضمانت اجرایی، شفافیت و قابل‌سنجش بودن در تدوین برنامه هفتم توسعه مدنظر باشد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ماه در نشست فرهیختگان شاهد و ایثارگر با مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد مقدس بر توجه به ضمانت اجرایی، شفافیت و قابل‌سنجش بودن در تدوین برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

به گزارش پایکاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،طاهر موهبتی در این نشست به موضوع تدوین برنامه هفتم توسعه پرداخت و گفت: یکی از موضوعات مهم ضمانت اجرایی قوانین است که باید به آن توجه کرد. قابل سنجش بودن و شفاف بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که در تدوین این قانون باید مدنظر باشد.
وی افزود: اصلاح قوانین زائد با هدف اجرایی شدن آن در زمینه‌های مختلف از اقداماتی است که در تدوین برنامه قانون هفتم توسعه باید در دستور کار باشد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های برنامه هفتم توسعه، گفت: در این برنامه پیشنهاد دهنده مجری قانون هم خواهد بود و اولین تدوین برنامه پس از ابلاغ سیاست‌های قانون‌گذاری توسط مقام معظم رهبری است ضمن اینکه سال ۱۴۰۴ سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران به پایان می‌رسد و سه سال برای رسیدن به خیلی از شاخص‌ها فرصت داریم.

تشکیل کارگروه‌های نخبگان شاهد و ایثارگر برای ارائه پیشنهادات تدوین قانون برنامه هفتم توسعه
عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های نخبگان ایثارگر، گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر از سراسر کشور در ۸ کارگروه ۴ موضوع آسیب‌شناسی برنامه ششم برای ارائه پیشنهادات تدوین برنامه هفتم توسعه، به‌روزرسانی دستورالعمل نخبگان، ارائه راهکارهای حوزه حمایت از طرح‌های استارت اپی و شرکت‌های دانش‌بنیان و راهکارهای تقویت هویت فرهیختگی ایثارگران را بررسی می‌کنند.
 
بسیاری از گره‌های کشور باید به همت نخبگان شاهد و ایثارگر باز شود
حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: مطابق اسناد دینی ارزش علم همانند جهاد در راه خداست و اقشار مختلف از جمله نخبگان خاندان شاهد و ایثارگر باید در عرصه علم‌اندوزی بیش از پیش‌قدم بگذارند.
وی افزود: بسیاری از گره‌های موجود در کشور باید به همت شما نخبگان شاهد و ایثارگر باز شود.
در نشست سه روزه شورای هماهنگی نخبگان شاهد و ایثارگر کشور که از دیروز در مشهد آغاز به کار کرد حدود ۲۰۰ نفر از مدیران، نخبگان و فرهیختگان جانباز، فرزند شهید و جانباز و ایثارگر از استان‌های مختلف حضور دارند.
هر استان پنج عضو نخبه در شورای هماهنگی نخبگان شاهد و ایثارگر کشور دارد و طی مدت برپایی این شورا در مشهد، آسیب‌شناسی برنامه ششم توسعه و طرح پیشنهاد برای برنامه هفتم توسعه، نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها و حمایت از استارت اپ های ایثارگر، ایجاد هماهنگی بین نخبگان و مدیران شاهد و ایثارگر و تعامل با مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید، محور نشست‌ها و کار گروه‌های شورای هماهنگی نخبگان و شاهد و ایثارگر است.