طرح توانمندسازی روستاهای کردستان با هدف مهاجرت معکوس اجرا می‌شود/هیچ بهانه‌ای برای عدم جذب اعتبارت از مدیران پذیرفته نیست/بهره‌برداری از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در کردستان طی ۲ ماه آینده/تشکر ویژه استاندار از مهمان‌نوازی مردم کردستان در پذیرایی از مشتاقان زیارت امام حسین(ع) استاندار کردستان گفت: تحقق طرح راهبردی توانمندسازی روستاییان در راستای وسعت‌بخشی […]

طرح توانمندسازی روستاهای کردستان با هدف مهاجرت معکوس اجرا می‌شود/هیچ بهانه‌ای برای عدم جذب اعتبارت از مدیران پذیرفته نیست/بهره‌برداری از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در کردستان طی ۲ ماه آینده/تشکر ویژه استاندار از مهمان‌نوازی مردم کردستان در پذیرایی از مشتاقان زیارت امام حسین(ع)

استاندار کردستان گفت: تحقق طرح راهبردی توانمندسازی روستاییان در راستای وسعت‌بخشی به حضور مردم در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال با تمرکز بر نقاطی که ظرفیت کارآفرینی مردم پایه و مهاجرت معکوس را به دنبال دارد، نیازمند یک انسجام و برنامه‌ریزی مدون است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیش از ظهر  امروز  شنبه ۱۸ شهریورماه جاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ضمن تشکر و قدردانی از مردم مهمان نواز استان در میزبانی از زوار اربعین اظهار کرد: خوشبختانه امسال بیش از ۲٫۵ برابر سال گذشته شاهد حضور و تردد زائران از مرز باشماق بودیم که آثار و برکات مادی و معنوی زیادی به‌همراه داشت.

وی با اشاره به قدردانی خطیب نماز جمعه تهران از مردم کردستان برای مهمان‌نوازی و استقبال پرشکوه از زوار اربعین خاطر نشان کرد: این امر گویای بازخوردهایی بود که نسبت به پتانسیل‌های استان و ظرفیت‌های ویژه مرز باشماق معرفی و در کشور بازتاب مطلوبی داشته است.
استاندار کردستان با بیان اینکه مرز باشماق از امنیت پایدار و از پتانسیل بالایی برخوردار است افزود: امسال با مشارکت همه دستگاه‌های متولی و تعامل بسیار خوب مردم استان بویژه شهروندان مریوانی استقبال چشمگیری از زوار اربعین در مرز باشماق صورت گرفت‌.
زارعی کوشا افزود: فرصت و ظرفیت خوبی به برکت ابا عبدالله الحسین(ع) در استان فراهم شده و همه ما قدردان این موهبت الهی هستیم، لذا امیدواریم در سال‌های آتی با امکانات بهتری از زوار استقبال کنیم.
وی از مردم ولایتمدار مریوان و همه کردستانی‌های عزیز  به واسطه استقبال پرشور و میهمان نوازی گرم از زائران اربعین و همه موکب‌داران در جای جای استان که مواکبی را جهت خدمات رسانی مستقر کرده بودند و با جان و دل از زوار پذیرایی می‌کردند، تقدیر و تشکر کرد.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح توانمند سازی و کار آفرینی مردم‌پایه گریزی زد و گفت:
تمرکز بر نقاطی که ظرفیت توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه و مهاجرت معکوس را به دنبال دارد نیازمند یک انسجام و برنامه‌ریزی مدون است.
زارعی کوشا تاکید کرد:  با توجه به اینکه در قالب طرح مذکور  توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در اولویت قرار دارد اما مستلزم کار جمعی در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی عمرانی و اجتماعی است.
وی  بابیان این که دولت سیزدهم مصمم به شکوفایی اقتصاد مردمی است، گفت: برای تحقق  این طرح بایستی از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده نمود و با شناسایی نقات قوت و تمرکز بر پتانسیل‌های موجود منتج به نتیجه شود.
استاندار کردستان  از رییس سازمان برنامه و بودجه بابت تشکیل جلسه ۴ساعته در خصوص مسائل استان و تغییر رویکرد معاونت ها و امور زیرمجموعه سازمان مذکور که امیدواری زیادی ایجاد کرده است تشکر کرد و گفت:خوشبختانه شاهد نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به استان کردستان هستیم.
زارعی کوشا در ادامه به طرح مواردی پیرامون حوزه آب، حقوق دولتی معادن، پاداش سنوات پایان خدمت بازنشستگان در نشست با مسؤولان سازمان برنامه و بودجه گریزی زد و گفت:  این موارد در جلسه مشترک با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شده است و دستورات لازم برای تسریع در خصوص این موارد صادر گردیده است.
زارعی کوشا تاکید کرد: خط قرمز ما بازگشت اعتبارات است و اگر مدیری نتواند اعتبارات را جذب کند دیگر در بدنه مدیریتی استان جایگاهی نخواهد داشت.
وی خطاب به مدیران و مسئولان در راس امور که در جذب اعتبارات و هزینه کرد اعتبارات عمرانی استان اهمال می‌کنند اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از  شاخص‌های اصلی ارزیابی مدیریت چگونگی عملکرد آنها در اعمال هزینه‌ها و جذب اعتبارات است لذا تعارفی در این زمینه با هیچ مدیری نداریم و اگر مدیری نتوانست اعتبارات حوزه خود را جذب کند خواهان حضور وی در استان نخواهیم بود.
استاندار کردستان تصریح کرد : طی ۲ ماه آینده پروژه هایی به ارزش روز معادل ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در کردستان افتتاح می شود که یکی از این پروژه‌ها راه آهن همدان- سنندج خواهد بود.
استاندار کردستان  تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی باید خدمات و اقدامات دولت را با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها به مردم اطلاع‌ و  انعکاس دهند.
 

کویستان عبدالحکیمی