به دنبال نشان دادن جایگاه ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بودیم احسان سلطانیان با بیان اینکه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برکت زندگی هستند اما کمترین توجه به آنها صورت می‌گیرد،اظهار کرد: ما با این فیلم به دنبال این بودیم که جایگاه ویژه آنها را در خانه نشان بدهیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، […]

به دنبال نشان دادن جایگاه ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بودیم

احسان سلطانیان با بیان اینکه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برکت زندگی هستند اما کمترین توجه به آنها صورت می‌گیرد،اظهار کرد: ما با این فیلم به دنبال این بودیم که جایگاه ویژه آنها را در خانه نشان بدهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احسان سلطانیان امروز-سه‌شنبه هجدهم مهرماه- در نشست نقد فیلم سینمایی خیابان ملک، اکران شده در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ایده کار از یک اتفاق شکل گرفت مانند همیشه که ایده‌های کارم به صورت ناگهانی و بر اساس جرقه‌ای ایجاد شده در ذهنم صورت می‌گرفت.

روزی وارد خیابان ملک شدم تصور کردم اگر یک پیرمرد تنها در خیابان باشد و نوه‌هایش بخواهند برای او غذا ببرند چه اتفاقی می‌افتد.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برکت زندگی هستند اما کمترین توجه به آنها صورت می‌گیرد، ما با این فیلم به دنبال این بودیم که جایگاه ویژه آنها را در خانه نشان بدهیم.

ما همیشه درگیر روزمرگی‌ها هستیم و با این فیلم سعی داشتیم که یک تلنگر به خودمان بزنیم.

من از کودکی سینما را با خیابان چهارباغ و زاینده رود به خاطر دارم، بنابراین به دنبال این بودم که فیلمی با تم نوستالژیک بسازم.

خیابان ملک دومین کار سینمایی و پنجمین فیلم بلند من است. به لحاظ یک فیلمنامه نویس همیشه به دنبال تولید ژانر درام هستم. پایان این نوع فیلم‌ها لزوماً خوش نیست اما برای بچه‌ها باید پایان مقدار شیرین باشد.

کار در حوزه کودک برای من یک چالش است همانطور که در فیلم‌های گذشته موضوعات مرتبط با زنان را تولید کردم. مایل بودم که کار در حوزه کودک را تجربه کنم زیرا کارگردانی در این حوره آزمایشی جدی است.

در ادامه قطعاً فیلم کودک خواهم ساخت و مایل هستم که سال آینده نیز با یک فیلم دیگر در حوزه کودک در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشته باشند.

مهران هادی تهیه کننده این فیلم سینمایی نیز گفت:سه بار پیش تولید رفتیم اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم کار را آغاز کنیم اما سرانجام اردیبهشت امسال کار را آغاز کردیم.

هنوز اعتبار این فیلم به صورت کامل تامین نشده است اما خوشبختانه این کار به جشنواره امسال رسید.

وی افزود:فیلم سازی کار سختی شده است. ما به دنبال این هستیم که حرف‌های خود را در فیلم بزنیم اما شرایط سخت است. همچنین در پرداخت هزینه‌ها مشکل داریم اما با وجود سختی‌ها تلاش کردیم تا کار به خوبی ساخته شود.

وی در پایان تاکید کرد:داوران اصلی جشنواره شما کودکان و نوجوانان هستید در حالی که دیگر داوران به سرعت سلیقه‌ای و انتخابی رأی می‌دهند.
خبرنگار: الهام خانی