معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه ایجاد شهرک تخصصی سیر در دستور کار استان است گفت: با تایید زمین مناسب شهرک تخصصی سیر وارد مدار اجرا خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمجتبی حسینی امروز با بیان اینکه ایجاد شهرک تخصصی سیر در دستور کار استان است اظهار کرد: […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه ایجاد شهرک تخصصی سیر در دستور کار استان است گفت: با تایید زمین مناسب شهرک تخصصی سیر وارد مدار اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمجتبی حسینی امروز با بیان اینکه ایجاد شهرک تخصصی سیر در دستور کار استان است اظهار کرد: زمینی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پیشنهاد شده اما نوع خاک زمین مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی قرار نگرفت چراکه زمین حاصلخیز تشخیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه همدان سهم بسزایی در تولید سیر کشور دارد و ایجاد این شهرک از الزامات است افزود: لازم است این شهرک به سرعت راه‌اندازی شود که با هم‌افزایی دستگاه‌ها و حمایت‌های مدیر ارشد استان این مهم تحقق خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه چندین جلسه برای انتخاب زمین مناسب برگزار شده است تصریح کرد: پیشنهادات جدید در این بخش ارائه شده همچون زمینی که جهاد کشاورزی در جاده ملایر معرفی کرده اما این زمین نیز مورد تایید کارشناسان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه پستی و بلندی‌های زمین این حیطه مانعی از تایید کارشناسان شده است گفت: در جلسه آتی زمینی با در نظر گرفتن آیتم‌هایی چون حفظ منابع ملی، حفظ اراضی حاصلخیز و رعایت نکات کارشناسی انتخاب خواهد شد.

حسینی یادآور شد: با تایید زمین مورد نظر شهرک تخصصی سیر وارد مدار اجرا خواهد شد، چراکه این مهم جزو اولویت‌های استان به شمار می‌رود.