معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان لنجان در این نشست، همکاری و مساعدت تمامی دستگاه‌های عضو با شبکه دامپزشکی را خواستار و بر حفظ آمادگی در برابر احتمال بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پردندگان تاکید نمود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان؛ با توجه […]

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان لنجان در این نشست، همکاری و مساعدت تمامی دستگاه‌های عضو با شبکه دامپزشکی را خواستار و بر حفظ آمادگی در برابر احتمال بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پردندگان تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان؛ با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال و احتمال بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و به ‌منظور پیشگیری و آمادگی مقابله با این بیماری، اولین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان لنجان برگزار شد.

دکتر محمرضا جعفریان صدیق رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان با ارائه پرده‌نگار ضمن بیان علائم بیماری و راه‌های انتقال آن به سایر پرندگان و امکان انتقال به انسان، افزود: این بیماری یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند طیور بومی، روستایی و طیور صنعتی شهرستان را تحت تأثیر قرار دهد و ضرر و زیان اقتصادی زیادی را به مرغداران تحمیل کند.

وی در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سایر کشورها ارائه و خطر بروز این بیماری در سطح شهرستان با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان آزاد را گوشزد نمود.

رئیس شبکه دامپزشکی لنجان ضمن اعلام موارد نکات بهداشتی و مسائل امنیت زیستی گفت: محصور کردن پرندگان خانگی و جلوگیری از تماس با پرندگان آزاد پرواز، عدم خرید پرنده از پرنده فروشان دوره‌گرد، عدم کشتار طیور در منازل، عدم جابجایی پرندگان، گزارش فوری تلفات غیرعادی طیور به شبکه دامپزشکی و خانه‌های بهداشت و…… جهت جلوگیری از سرایت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

در پایان کمال نوری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان لنجان در خصوص اهمیت موضوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر اساس مکاتبات مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این زمینه و همکاری و مساعدت دستگاه‌های عضو ستاد آنفلوانزا با دبیرخانه ستاد(شبکه دامپزشکی) خواستار شد و ضمن مطالعه آخرین دستورالعمل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آمادگی خود را در خصوص احتمال بروز و شیوع بیماری حفظ نمایند.