کتابخانه های عمومی رکن اصلی توسعه فرهنگی جامعه هستند فرماندار در دیدار با رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج گفت: کتابخانه‌های عمومی رکن اصلی بخش فرهنگ در جامعه بوده و اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار تاثیرگذار است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسن عسگری در دیدار […]


کتابخانه های عمومی رکن اصلی توسعه فرهنگی جامعه هستند


فرماندار در دیدار با رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج گفت: کتابخانه‌های عمومی رکن اصلی بخش فرهنگ در جامعه بوده و اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسن عسگری در دیدار معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه، اظهار داشت: حمایت از این نهاد امری فرهنگی ضروری است و مسئولان، خیرین و مردم باید به این امر توجه کافی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه آثار و نتایج فعالیت های فرهنگی بر تمامی بخش ها اثرگذار است، افزود: بر همین اساس اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کتابخانه های عمومی شهرستان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
عسگری توجه به منابع در کتابخانه ها را مهم برشمرد و گفت: دسترسی علاقمندان به کتاب موردعلاقه خود در کتابخانه ها امری بسیار مهم است و می تواند سبب جذب کتابخوانان و عضویت آن ها در کتابخانه های عمومی شود.
وی با بیان اینکه حمایت از نویسندگان و ناشران بومی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: این امر به شیوه‌های مختلف از جمله رونمایی از کتاب، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و همچنین خریداری کتاب به منظور توزیع در کتابخانه‌ها امکانپذیر است.
فرماندار سنندج اضافه کرد: بهره گیری و استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی برای توسعه استان ضروری است و در این میان باید از مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف و همچنین عموم مردم استفاده شود.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این نهاد نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، عنوان کرد: این حمایت ها سبب ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت ها و خدمت رسانی بسیار بهتر و بیشتر می شود.
معصومه حسنی خونسار گفت: در حال حاضر کتابخانه های عمومی به یک مرکز فرهنگی فعال تبدیل شده اند که در بسیاری از فعالیت های فرهنگی در کشور اثرگذار هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۵۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی فعال است که نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

کویستان عبدالحکیمی