یک فوتبالیست و گزارشگر فوتبال در انگلیس با اعتراض به نژادپرستی در جامعه انگلیس در دوران سلطنت ملکه الیزابت نوشت چرا سیاه پوستان و رنگین پوستان باید برای ملکه سوگوار باشند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  یک فوتبالیست و گزارشگر فوتبال در انگلیس با […]

یک فوتبالیست و گزارشگر فوتبال در انگلیس با اعتراض به نژادپرستی در جامعه انگلیس در دوران سلطنت ملکه الیزابت نوشت چرا سیاه پوستان و رنگین پوستان باید برای ملکه سوگوار باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  یک فوتبالیست و گزارشگر فوتبال در انگلیس با اعتراض به نژادپرستی در جامعه انگلیس در دوران سلطنت ملکه الیزابت نوشت چرا سیاه پوستان و رنگین پوستان باید برای ملکه سوگوار باشند.
ساعاتی پس از اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت،‌تر ور سینکلر (Trevor Sinclair)، فوتبالیست سیاه پوست انگلیسی در تویئتی نوشت نژادپرستی در انگلیس تا دهه ۱۹۶۰ قانونی بود و رواج داشت بنابراین چرا باید سیاه پوستان و آسیایی تبارها، برای مرگ ملکه سوگوار شوند. بلافاصله پس از این توئیت، حملات افراد و رسانه‌های راستگرا و سلطنت طلب به این مربی فوتبال آغاز شد و وی ناچار شد این توئیت را حذف کند.
روزنامه دیلی تلگراف در این باره نوشت: اکنون سلطنت طلبان خواهان اخراج وی از رادیوی ورزشی تاک اسپورت (Talksport) شده اند و از دیگر سلطنت طلبان می‌خواهند تا این رادیو را تحریم کنند.
دیلی تلگراف افزود: مدیران رادیو تاک اسپورت در تلاشند تا خود را‌تر ور سینکلر و نظرش دور سازند و گفته اند با نظر وی مخالفند.
ترور سینکلر، در باشگاه‌های لیگ برتری کوئینز پارک رنجرز، وستهام یونایتد و منچسترسیتی فوتبالیست بوده است و سابقه بازی در باشگاه‌های دسته یک بلکپول و کاردیف سیتی را دارد. وی اکنون مربی و کارشناس مسابقات فوتبال است.
برخی تحلیل گران مسائل انگلیس معتقدند شمار زیادی از مردم به ویژه سیاه پوستان از نظام سلطنتی خشمگینند و کینه به دل دارند، اما از بیم حملات و از دست دادن موقعیت شغلی شمار کمی جرات بروز و بیان ان را دارند