بر اساس داده‌های مرکز آمار رسمی مجارستان موسوم به ksh حجم مبادلات تجاری میان ایران و مجارستان در بازه زمانی ژانویه تا ماه می سالجاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ ، بیش از ۶ میلیون دلار افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت امور خارجه، سهم […]

بر اساس داده‌های مرکز آمار رسمی مجارستان موسوم به ksh حجم مبادلات تجاری میان ایران و مجارستان در بازه زمانی ژانویه تا ماه می سالجاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ ، بیش از ۶ میلیون دلار افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت امور خارجه، سهم صادرات مجارستان به کشورمان در فاصله زمانی  ژانویه- می ۲۰۲۲  به ارزش حدود ۱۳٫۶۳۶٫۴۱۸ میلیون دلار و سهم  واردات آن به ارزش ۵٫۷۱۴٫۲۸۸ میلیون دلار برآورد شده و مجموع کل مبادلات تجاری دو کشور به ارزش حدودی 19.350.706 میلیون دلار رسیده است.
در حالی که در بازه زمانی یاد شده در سال ۲۰۲۱ ، سهم صادرات مجارستان به کشورمان به ارزش ۱۱٫۲۷۲٫۴۷۰ میلیون دلار و سهم واردات آن به ارزش ۲٫۰۵۳٫۹۰۹ میلیون دلار محاسبه شده است. کل حجم مبادلات تجاری دو کشور در فاصله زمانی مذکور به ارزش تقریبی  13.362.379 میلیون دلار بوده است.
بنابراین حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ ( ژانویه تا می ) روند صعودی پیدا کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی حدود ۶٫۰۲۴٫۳۱۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.
بر اساس اطلاعات این مرکز بیشترین حجم مبادلات تجاری، در حوزه محصولات دامی و حیوانی به ارزش صادرات مجارستان ( ۱٫۰۲۱٫۲۵۲ میلیون دلار )، در حوزه سبزیجات سهم صادرات مجارستان حدود ۸۳۶٫۰۹۵ هزار دلار و سهم واردات آن حدود ۴۲۳٫۵۸۷ هزار دلار ، میزان واردات مجارستان در بخش محصولات پلاستیک و …حدود ۴٫۹۸۹٫۲۵۲ میلیون دلار،  سهم صادرات این کشور در بخش نساجی و البسه و… به ارزش حدودی ۴٫۸۲۸٫۵۶۱ میلیون دلار، در بخش تجهیزات و قطعات حمل  و نقلی سهم صادرات مجارستان حدود ۲٫۹۰۸/۵۰۹ میلیون دلار و در بخش لوازم چشم پزشکی و .. ارزش صادرات این کشور حدود ۶۸۹٫۹۸۷ هزار دلار  برآورد گردیده است.
شایان ذکر است کل مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۸ میلیون دلار ( طبق مرجع آمار مجارستان ) و در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۳ میلیون دلار بوده است.