ضرورت پایش آمار اسکان، نظارت و تردد گردشگران نوروزی در کردستان معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر پایش دقیق آمار اسکان، نظارت، تردد و… مسافران و گردشگران نوروزی در استان گفت: آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان باید توسط اعضای کمیته‌ تخصصی اسکان و نظارت […]

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر پایش دقیق آمار اسکان، نظارت، تردد و… مسافران و گردشگران نوروزی در استان گفت: آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان باید توسط اعضای کمیته‌ تخصصی اسکان و نظارت و به‌صورت روزانه به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات‌سفر ارائه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته اسکان،نظارت و آمار اجرایی خدمات‌سفر استان که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های عضو این کمیته در سنندج برگزار شد، اظهار کرد:استان کردستان هرساله میزبان جمعیت کثیری از مهمانان و مسافران داخلی و خارجی است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود:باید از هم‌اکنون برای نوروز ١۴٠٣ با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب و با استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی تلاش کرد.

او عنوان کرد:با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، ضروری است تا اقدامات متناسب با این ماه برای گردشگرانی که به استان وارد می‌شوند صورت بگیرد و تمام دستگاه‌های عضو در کمیته‌های مختلف به این موضوع توجه داشته باشند.

وطن‌دوست یادآور شد:در ایام تعطیلات نوروز باید آمار‌ و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان روزانه توسط اعضاء به‌صورت دقیق جمع‌آوری و به استانداری و دبیرخانه ستاد ارائه شود تا بتوان براساس آن خدمات‌رسانی بهتری را ارائه دهیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه مسئولیت کمیته خدمات اسکان و رفاه و آمار مسافران و گردشگران بر عهده این اداره‌کل است،بیان کرد:در حال حاضر ۶ هزار تخت در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها،اقامتگاه‌های بوم‌گردی،اقامتگاه‌های سنتی و خانه مسافرها مهیا است و برنامه‌ریزی ما برای فراهم نمودن دو برابر این ظرفیت با همکاری اعضای ستاد به‌صورت موقت برای ایام تعطیلات نوروز می‌باشد.

اوگفت:بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی استان ویژه نوروز ١۴٠٣ با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب را داشته باشیم و رضایت‌مندی گردشگران را فراهم کنیم.

وطن‌دوست همچنین بر لزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها وسرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، توجه به سامان‌دهی ورودی شهرها و توجه به مبلمان و خدمات شهری برای استقبال از مسافران و ایجاد فضای مناسب شهری در تعطیلات نوروز تأکید کرد و افزود:امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر استان، تدابیر لازم برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین استقبال و پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران ورودی به استان اتخاذ شود.