کارشناس مسئول پنبه، دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی جاری در بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان پنبه کشت می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهندس کیوان بنی‌اسدی کارشناس مسئول پنبه، دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص […]

کارشناس مسئول پنبه، دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی جاری در بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان پنبه کشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهندس کیوان بنی‌اسدی کارشناس مسئول پنبه، دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص کشت پنبه در استان اظهار کرد: در سال زراعی جاری در بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان پنبه کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده کشت پنبه در شهرستان‌های جرقویه، ورزنه، آران و بیدگل، کاشان و نایین است، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی به منظور تولید پنبه با کشت بهتر و عملکرد بالاتر، اقدام به توزیع ۲۵ تن بذور ارقام گواهی شده و زودرس سازگار با شرایط کم آبی در استان اصفهان نموده است که با استقبال کشاورزان روبرو شد.

بنی‌اسدی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت در استان، بیش از ۳ هزار تن محصول تولید شود که در صنایع نساجی کاربرد دارد. وی ادامه داد: پنبه از جمله گیاهان مناسب برای تناوب با سایر گیاهان زراعی به ویژه گیاهان ریشه‌ای و غده‌ای است و سبب حاصلخیزی خاک می‌شود