بانوی ساربانی که ۱۰ سال پیش کارش را با ۴ شتر در سروستان آغاز کرده، حالا صاحب ۶۰ شتر شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، عطری ثابت، بانوی ۶۸ ساله ای که از ۱۰ سال پیش در یکی از روستا‌های سروستان کار دامداری را با […]

بانوی ساربانی که ۱۰ سال پیش کارش را با ۴ شتر در سروستان آغاز کرده، حالا صاحب ۶۰ شتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، عطری ثابت، بانوی ۶۸ ساله ای که از ۱۰ سال پیش در یکی از روستا‌های سروستان کار دامداری را با ۴ شتر آغاز کرد و حالا ۶۰ نفر شتر دارد.

این بانو معروف به عمه عطری می گوید با درآمد حاصل از پروش شتر‌ها توانسته است ۱۰۰ راس گوسفند و ۳۰ راس گاو خریداری کند که سالانه ۳ تن گوشت و ۲ تن شیر از این دامداری به دستش می آید.

به گفته این بانوی سخت کوش هرچند در روستا‌های اطراف و روستای او بسیاری از دامداران به دلیل حذف یارانه نهاده‌های دامی و گران شدن نهاده، گیر شده اند، اما او با استفاده از خوراک ارزان قیمت توانسته است از این مشکل گذر کند.
وی گفت: در کنار گندم و جو، از کاه و کلش، گندم، برنج، پوست خشک میوه‌ها و گل‌های خشکیده هم در تغذیه دام هایش استفاده می‌کند.
عمه عطری می گوید بدون هیچ کمکی دامداری می کند و هیچ نهاد دولتی تا حالا به او کمک نکرده است.
این بانو برای تامین آب گاوهایش دچار مشکل است و در صورت تامین آب می‌تواند در دو هکتار زمینش، علوفه لازم را برای دام هایش تهیه کند.