اصفهان میزبان کارگاه تخصصی آموزش سمن‌های منطقه ۲ کشور کارگاه تخصصی آموزش سمن‌های منطقه دو کشور به میزبانی اصفهان با حضور سمن‌های ۶ استان کشور برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ کارگاه تخصصی آموزش سمن‌های منطقه دو کشور به میزبانی اصفهان در سالن جلسات خانه معلم شماره سه این شهر با حضور […]

اصفهان میزبان کارگاه تخصصی آموزش سمن‌های منطقه ۲ کشور

کارگاه تخصصی آموزش سمن‌های منطقه دو کشور به میزبانی اصفهان با حضور سمن‌های ۶ استان کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ کارگاه تخصصی آموزش سمن‌های منطقه دو کشور به میزبانی اصفهان در سالن جلسات خانه معلم شماره سه این شهر با حضور ۳۴ سمن از ۶ استان کشور؛ برگزار شد.

مجتبی دهقانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در حاشیه این کارگاه با بیان اینکه سمن‌ها برای دومین بار در استان اصفهان جلسه تشکیل می‌دهند اظهار کرد: این کارگاه در راستای اهداف مقابله و پیشگیری از مواد مخدر که یکی از اهداف اصلی سازمان مبارزه با مواد مخدر است برای سمن‌ها در شش استان به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه‌ها با هدف آموزش سمن‌ها که در راستای جامعه هدف خود بهتر کار کنند و هم بتوانند افراد بیشتری را در این زمینه جذب کنند و در همین راستا فعالیت بهتری داشته باشند، برگزار می‌شود.

دهقانی در پاسخ به این سؤال خبرنگار شهید یاران که از ابتدای امسال تاکنون چه میزان برخورد با معتادان متجاهر صورت‌گرفته است؟ اظهار کرد: من آمار مشخصی نمی‌توانم در این زمینه ارائه کنم؛ ولی روزانه از سوی نهادهای مختلف مانند ناجا و سپاه و اطلاعات استان جمع‌آوری معتادان و باندهای مواد مخدر انجام می‌شود و قطعاً دشمنان برای جامعه هدف خود برنامه‌ریزی بسیاری می‌کنند و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان میزان دسترسی به مواد مخدر در همهٔ کشورها را آسان بیان کرد و گفت: متأسفانه این دسترسی در کشور ما آسان‌تر هم هست.

وی در پاسخ به این سؤال که بیشترین مصرف مواد مخدر به سمت کدام‌یک از مواد مخدر هست؟ اذعان کرد: بیشترین مصرف به سمت مواد مخدر صنعتی است.

همچنین محمدرضا حاجی لو نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرسال دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌منظور توانمندسازی، ارتقای سطح عملکرد و افزایش توانایی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای را در پنج منطقه کشور در دستور کار دارد، اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی نماینده‌های سمن‌های سطح دو و سه از شش استان حضور دارند که تحت آموزش قرار می‌گیرند و هر یک از افراد حاضر، آموزش‌های حاصل شده از کارگاه مذکور را برای پنج تا شش سمن دیگر در استان خود برگزار می‌کنند و اطلاعات از طریق شورای هماهنگی به ما رسانده می‌شود.

وی ادامه داد: سمن‌ها به سه سطح تقسیم‌بندی می‌شوند که این تقسیم‌بندی بر اساس ظرفیت، توانایی، سازمان و ساختار آن‌هاست.

کارشناس دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از وجود بیش از ۲۸۵۰ سمن در حوزه اعتیاد و مواد مخدر خبر داد و اذعان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد یاری‌کننده دولت در مسیر حل‌کردن مسائلی که دشواری دارد، هستند.
خبرنگار: الهام خانی