دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از کشف ۳۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر با ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار علی آزادی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار […]

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از کشف ۳۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر با ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار علی آزادی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در کردستان ۲۵ دستگاه و در شهرستان‌ها ۹ دستگاه عضو شورای مبارزه با مواد مخدر هستند و وظیفه آن هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان افزود: هفت کمیته تخصصی فرهنگی، درمان، پیشگیری، مبارزه با عرضه، پژوهش و بانوان زیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار دارند که هر کدام وظایف خاصی را انجام می‌دهند، 

وی افزود: پدیده مواد مخدر و اعتیاد زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است که رسانه‌ها و خاصتا مردم با مشارکت لازم می‌توانند در مبارزه با این پدیده‌ نقش موثری داشته باشند.

سردار آزادی اذعان کرد: در حالیکه دشمتان اعلام می‌کنند در مقابله با مواد مخدر در ایران اقدامی صورت نمی‌گیرد، بیش از ۱۳ هزار جانباز و حدود ۴ هزار و ۲۰۰ شهید در این راه تقدیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه استان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر، برگزاری مسابقات و کارگاه‌های آموزشی، درمان بیماران نیازمند و دیدار با خانواده شاهد را از برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.

سردار آزادی همچنین از کشف ۳۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر با ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و بیش از یک هزار و ۹۰ نفر عمده‌فروش و خرده‌فروش دستگیر شده‌اند.

وی همچنین از جمع‌آوری ۶۱۲ معتاد متجاهر در استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان کردستان در ادامه عنوان کرد: نرخ جرم در کردستان نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین است و در رده سی‌وسوم کشوری قرار دارد.

وی فرهنگی‌بودن، متدین و مقیدبودن مردم و استان و همچنین اقدامات ایجابی و سلبی را از عوامل پایین‌بودن شاخص جرم در کردستان عنوان کرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان