در حالی که تلاش‌های طرف‌های میانجی برای به سرانجام رساندن قرارداد مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد، منابع جنبش حماس رژیم اسرائیل را به خاطر تن ندادن به شروط مبادله، مسئول به نتیجه نرسیدن آن تاکنون می دانند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، روزنامه الاخبار لبنان چند روز پس از […]

در حالی که تلاش‌های طرف‌های میانجی برای به سرانجام رساندن قرارداد مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد، منابع جنبش حماس رژیم اسرائیل را به خاطر تن ندادن به شروط مبادله، مسئول به نتیجه نرسیدن آن تاکنون می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، روزنامه الاخبار لبنان چند روز پس از اینکه گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اسلحه «هدار گولدن» افسر اسیر رژیم اسرائیل را به نمایش گذاشت و تهدید به بستن کامل این پرونده کرد، به نقل از یک منبع مصری نوشت: جنبش حماس هنوز مذاکرات در این زمینه را متوقف نکرده و تماس‌ها با مصر برای امضای یک قرارداد مبادله اسرای شرافتمندانه را حفظ کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد که مصری‌ها و دیگر طرف‌های میانجی همچنان به تلاش‌های خود برای پیشبرد این پرونده ادامه می‌دهند و می‌دانند که مشکل از کابینه‌های رژیم اسرائیل است و نه مقاومت.

به گفته این روزنامه، تحرکات جدید صرفا شامل غزه نمی‌شود، بلکه جبهه‌های دیگری را نیز شامل می‌شود تا در نهایت رژیم صهیونیستی وادار به امتیازدهی و امضای قرارداد مبادله اسرا شود.

الاخبار تاکید کرد که جنبش حماس اصرار دارد در زمان مناسب امتیازات لازم را از رژیم صهیونیستی در قبال آزادی چهار نظامی اسیر این رژیم در غزه بگیرد.

در همین راستا، یک رهبر جنبش حماس گفته است که این جنبش تحت هیچ شرایطی از شروط خود کوتاه نخواهد آمد.

وی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی هر چقدر هم این پرونده را به تاخیر بیندازد، باز نمی‌تواند مانع از اصرار حماس بر خواسته‌های خود شود.

این رهبر حماس خطاب به خانواده هدار گولدن افسر اسیر رژیم اسرائیل در غزه نیز گفت که آن‌ها باید بدانند تنها راه بازگشت فرزندشان امضای قرارداد مبادله اسرا با مقاومت است و درخواست از کابینه رژیم اسرائیل برای انجام اقدامات نظامی علیه غزه هیچ نفعی به حال آن‌ها نخواهد داشت.

چند روز پیش اسلحه نظامی صهیونیستی اسیر شده توسط جنبش حماس در مراسم سالروز تاسیس این جنبش در غزه به نمایش درآمد که خشم “اسرائیلی‌ها” علیه مقامات این رژیم را در پی داشت.

هم اکنون چهار نظامی رژیم صهیونیستی اسیر گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه هستند و تلاش‌ها برای مبادله آن‌ها به خاطر خودداری این رژیم از پذیرش شرط‌های مقاومت بی‌نتیجه مانده است.

در سال ۲۰۱۱ در جریان آزادی گلعاد شالیت نظامی صهیونیست از زندان گروه‌های مقاومت، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.