چالش‌های رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل از نگاه رسانه  صهیونیستی کدام است در پی تغییر و تحول در ساختار فرمانهی ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از رسانه‌های صهیونیستی به مهم‌‌ترین چالش‌های ژنرال هرتسی هالوی رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، پایگاه اطلاع رسانی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی […]

چالش‌های رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل از نگاه رسانه  صهیونیستی کدام است

در پی تغییر و تحول در ساختار فرمانهی ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از رسانه‌های صهیونیستی به مهم‌‌ترین چالش‌های ژنرال هرتسی هالوی رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، پایگاه اطلاع رسانی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در تحلیلی در این رابطه تاکید کرد، در حالی مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و فعلی ستاد ارتش اسرائیل که در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر برگزار شد که او به محض خروج از این مکان سه چالش جدی را پیش روی خواهد خواهد داد.

در ادامه این یادداشت آمده است هالوی که برای سه سال سکان دار فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود، گرچه اعلام کرده است خود را برای تجهیز ارتش اسرائیل جهت جنگ در جبهه‌های دور و نزدیک آماده کرده اما باید ابتاد با  3 چالش مهم و اساسی مواجه شود.

این رسانه عبری زبان با داغ توصیف کردین این سه چالش تاثیرات آن را چه در بعد داخلی و چه خارجی بسیار زیاد و تاثیر گذار توصیف و تاکید کرد، تحولاتی که در کرانه باختری شاهد آن هستیم (کرانه باختری در آستانه انتفاضه سوم قرار دارد)، در کنار مشکلات عدیده‌ای که ارتش اسرائیل از درون با آن دست به گریبان است (از سرقت تا فرار از خدمت و به حداقل رسیدن محبوبیت و مشروعیت) و از آن مهم‌تر پرونده ایران و (برنامه هسته‌ای این کشور) که از آن با ادعای تلاش برای دستیابی به بمب هسته‌ای یاد کرده، سه چاش مهم پیش هالوی محسوب می‌شود.

گفتنی است هالوی که از سوی بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و یکی از مهم‌‌ترین شخصیت‌های مخالف کابینه فعلی انتخاب شده است، امروز در حالی بیست و سومین رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی می‌شود که طرف‌های انتخاب کننده‌اش اکنون در سوی دیگر این معادله قرار داشته او باید در این سو به فعالیت بپردازد.

در بخش دیگری از یادداشت تاکید شده است، امروز رئیس ستاد ارتش باید با موج فزاینده درگیری در کرانه باختری مواجه شود و عملیات ارتش اسرائیل را در این منطقه هدایت نماید.

همچنین او باید از چهره ضربه خورده ارتش اسرائیل در جامعه اسرائیل هم دفاع کند و تلاش کند انسجام و یکدستی ساختار فرماندهی را به ویژه (بعد از شکست‌های به ثبت رسیده) در کرانه باختری حفظ کرده اجازه ورود و انتصاب افسرانی از خارج از ارتش را برای این منطقه (آنگونه که ائتلاف نتانیاهنو به دنبال تحقق آن است) ندهد.