نبض آزادی زندانیان غیرعمد در نصف‌جهان است مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی ۵۴۹ زندانی غیرعمد اصفهانی در هشت‌ماهه امسال گفت: نبض گلریزان‌های ویژه آزادی محبوسان غیربزهکار در نصف‌جهان می‌تپد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی شمس، مدیرعامل ستاد دیه کشور با هدف بررسی […]

نبض آزادی زندانیان غیرعمد در نصف‌جهان است

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی ۵۴۹ زندانی غیرعمد اصفهانی در هشت‌ماهه امسال گفت: نبض گلریزان‌های ویژه آزادی محبوسان غیربزهکار در نصف‌جهان می‌تپد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی شمس، مدیرعامل ستاد دیه کشور با هدف بررسی آخرین وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در اصفهان و بررسی زمینه‌های استخلاص حداکثری قریب به یک‌هزار و هفت زندانی بدهکار مالی در این استان از نمایندگی ستاد دیه اصفهان بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه استقلال مالی از خاصیت سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: عمده منابع ریالی مورد نیاز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور از محل گلریزان‌های مجازی و آیین‌های ویژه استخلاص مددجویان جرایم غیرعمد تامین می‌شود.

شمس افزود: اصفهان با میزبانی از بیشترین تعداد جشن آزادی و فراهم کردن زمینه آزادی بیشترین محبوس در رأس فهرست عددی قرار گرفته است که بر حسب همین ویژگی بی‌اغراق نخواهد بود نبض برنامه‌های حبس‌زدا در ایران امروز در اختیار ساکنان نصف‌جهان است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: بر خلاف برخی از نهاد‌های و مجموعه‌های فعال در حوزه بسط اقدامات نوعدوستانه در کشور، ستاد مردمی دیه به دلیل ماهیت غیرانتفاعی خود همواره مورد عنایت مردم ایران و هموطنان مقیم خارج از مرزهای ملی بوده و بر حسب همین اعتماد و بنا به اهداف عالی این ستاد در احقاق حقوق مدنی، جنس فعالیت آن مورد اقبال برخی سازمان‌های مردم نهاد و چهره‌های فعال حوزه اجتماعی در خارج بوده و است.

وی با تاکید بر مقوله پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد و ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها بیان کرد: بر حسب ظرفیت‌های بومی و ضرورت‌های استانی مسؤولان قضائی و دست‌اندکاران حوزه آزادی زندانیان در اصفهان شایسته است حول مفاهیم «احسان» و «انفاق» که هر دو مولفه انسانی و دینی و صبغه فرهنگی و سابقه تاریخی چندصد ساله‌ای در بین مردمان این دیار دارند، حرکت کنند.

شمس تصریح کرد: باید همیاران واقعی ستاد دیه را در کنار بحث درمانی یا همان حوزه آزادی زندانی، در حیطه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی عمومی فعال کرده تا با صرف مبالغ ناچیز که هرگز نباید آن‌ را در فهرست هزینه‌‌ها احصاء کرد، با جلب مشارکت خیرین در این راستا جامعه را از هدر رفت منابع و صرف مخارج سنگین نجات داد و به این واسطه از بروز معضلات اجتماعی و اخلاقی و بعضاً مشکلات روحی غیرقابل درمان جمعیتی قابل توجهی را خلاصی داد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی ۹۴ زندانی جرایم غیرعمد اصفهانی در آبان سال‌جاری گفت: با وجود برخی مشکلات معیشت تلاش مردم یک استان در راستای آزادی ۵۴۹ زندانی جرایم غیرعمد در سال‌ جاری و فراهم کردن اسباب رهایی ۹۴ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی موید انگیزه و تلاش بالای جمعیتی است که مصداق بارز این آیه شریفه شده‌اند که « لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى؛ هیچ موفقیتی بدون سعی و تلاش حاصل نشده است»