حجت‌الاسلام رازیانی: مبلغین دینی از کسی ترس و واهمه ندارند و حرفی کە می‌زند حرف حق و دین خدا است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت الاسلام برومند رازیانی پیش ازظهر امروز امروز ۳۱خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانە ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بە دستور امام راحل، […]

حجت‌الاسلام رازیانی: مبلغین دینی از کسی ترس و واهمه ندارند و حرفی کە می‌زند حرف حق و دین خدا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت الاسلام برومند رازیانی پیش ازظهر امروز امروز ۳۱خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانە ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بە دستور امام راحل، اظهار کرد: چراغ راە سازمان تبلیغات اسلامی آیات کلام اللە، احادیث نبوی و سیرە معصومین و علما و بزرگان دین است.

وی عنوان کرد: آیە ٱلَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَٰلَٰتِ ٱللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُۥ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا ٱللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِٱللَّهِ حَسِیبًا شعار سازمان تبلیغات اسلامی  است کە نکات حائز اهمیتی را در برمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام رازیانی ادامە داد: تبلیغ دینی با یک مرتبە گفتن و رد شدن انجام نمی‌شود و امری مستمر و دائمی است؛ همچنین هر تبلیغی اثربخش نیست و تبلیغ باید همراە با تقوا و اعتماد و ایمان بە خدا باشد.

وی افزود: تبلیغ باید همراە با شهامت و قاطعیت باشد و با مصلحت اندیشی و با ترس و واهمە کار دین پیش نمی‌رود.

حجت‌الاسلام رازیانی در خصوص ویژگی‌های دیگر مبلغین دینی گفت: مبلغین دینی از کسی ترس و واهمەای ندارند و حرفی کە می‌زند حرف حق و دین خدا است.

وی بیان کرد: پشتوانە مبلغان دینی فقط خداست و نیازی بە پشتیبانی و حمایت دیگران ندارد.

حجت‌الاسلام رازیانی خاطرنشان کرد: مبلغان ترس و واهمەای از دشمنان و تهدیدکنندگان ندارند و اجر و پاداش آن نزد خداست.

وی عنوان کرد: یکم تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بە دستور امام راحل است.

این مقام مسئول افزود: ما سازمان تبلیغات شیعی و سنی نیستیم بلکە سازمان تبلیغات اسلامی هستیم و تکلیف و وظیفە ما بە عنوان یک نهاد تبلیغی، تبلیغ اسلام ناب و اصیل در میان تمام آحاد مردم است، اما این تبلیغ با تصدی‌گری اتفاق نمی‌افتد و ما تکلیف و شانیت خود را خادمی جریانات و شبکەهای موجود تبلیغی می‌دانیم.

وی یادآور شد: تکلیف ما تسهیل‌گری، حمایت و پشتیبانی از این حرکات و جریانات اصیل مردمی است، بر این اساس سیاست سازمان تبلیغات اسلامی در کشور تصدی‌گری نیست، بلکە پشتیبانی از کارهای اصیل مردمی است.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: ۱۴۰۰ سال گذشتە دین و باورهای دینی را جریانات مردمی شکل دادند و نسل بە نسل آن را منتقل کردند.
 
وی ادامە داد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای حمایت از این تداوم و استمرار همە تلاش خود را بە کار می‌گیرد تا فعالیت‌ها مانع از کارها و فعالیت‌های مردمی نشود.

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: خوشبختانە در استان کردستان در مجموع هیئات مذهبی، خانەهای دینی، خانەهای فرهنگی تبلیغی، انجمن‌های اسلامی، شبکە مداحان و مبشرین و ماموستایان بیش از یک هزار و ۴۰۰ تشکل دینی داریم کە مشغول فعالیت هستند و هرکدام در حوزە کاری خود موفقیت‌های بسیاری را رقم زدەاند.

وی در خصوص برنامەهای انجام شدە در یک سال اخیر خاطرنشان کرد: بە رغم شرایط سختی کە کرونا در کشور و دنیا تحمیل کرد و بسیاری از فعالیت‌ها را با مشکل مواجە کرد، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و دینی شبکە تبلیغی کشور و استان کردستان روند خود را بە خوبی طی کردە و برنامەهای متعددی را برگزار کردە است.

حجت‌الاسلام بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در ماە مبارک رمضان در مجموع قریب بە ٨۰۰ برنامە مختلف دینی و قرآنی در استان برگزار کردە است.

وی در خصوص برنامەهای در نظر گرفتە شدە بە مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافە کرد: دیدار با خانواده‌ شهدای شاخص مبلغان دینی، نشست تخصصی علما دینی، تجلیل از پیشکسوتان و معمرین عرصه تبلیغ دین و نشست با خبرنگاران استان و همایش پیاده روی خانوادە سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان از جملە برنامەهایی است کە بە مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در نظر گرفتە شدە است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان