تاکید دکتر مخبر بر لزوم پیشرفت علم ژنتیک در کنار سایر مولفه های اقتدار کشور معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیشرفت علم ژنتیک در کنار سایر مولفه های اقتدار کشور باید درنظر گرفته شود، تصریح کرد: دولت با تمام ظرفیت در کنار متخصصان علم ژنتیک در کشور است. به گزارش پایگاه خبری […]

تاکید دکتر مخبر بر لزوم پیشرفت علم ژنتیک در کنار سایر مولفه های اقتدار کشور

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیشرفت علم ژنتیک در کنار سایر مولفه های اقتدار کشور باید درنظر گرفته شود، تصریح کرد: دولت با تمام ظرفیت در کنار متخصصان علم ژنتیک در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،
دکتر محمد مخبر صبح امروز (پنج شنبه) در بازدید از مرکز جامع ژنتیک نور افزود: علم ژنتیک یکی از موضوعات مهم در آینده مباحث پزشکی، درمانی و دارویی است و این مرکز توانسته با تلاش های شبانه روزی متخصصان و مجاهدان خود برگ زرینی در تاریخ علم پزشکی کشور رقم بزند. 
وی با اشاره به ایام هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با وجود امکانات بسیار زیاد دشمنان، اما رزمندگان ما توانستند با دینداری و اتکا به خداوند در برابر رژیم مجهز بعثی پیروز شوند لذا اگر آینده علم ژنتیک به دست مجاهدان بیفتد، قطعا کاربری و اقتدار دیگری به همراه خواهد داشت. 
دکتر مخبر تصریح کرد: دشمنان ملت تا زمانی که به قدرت و اقتدار ایران آگاه نشوند از هیچ توطئه و اقدامی علیه کشور فروگذار  نخواهند کرد. 
وی در ابتدای سخنان خود به تلاش های مقدس متخصصان مرکز جامع ژنتیک نور در تعیین هویت پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم اشاره و تاکید کرد: اقدامات و دستاوردهای دانشمندان، این مرکز را به یک مکان مقدس تبدیل کرده است و قطعا توفیقات و عزم راسخ مجاهدان و فعالان مرکز جامع ژنتیک نور لطفی از جانب پروردگار و از برکت خون پاک شهدا است. 
دکتر مخبر با اشاره به فضای معنوی مرکز جامع ژنتیک نور به دلیل حضور پیکرهای شهدا و تشخیص هویت پیکر مطهر آنان گفت: حضور در این مرکز به نوعی توسل به روح شهدایی است که پاک ترین، مقدس ترین و مقرب ترین انسان ها در پیشگاه پروردگار متعال هستند. 
معاون اول رئیس جمهور در این بازدید با حضور در آزمایشگاه تعیین هویت پیکر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با قرائت فاتحه ، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و همچنین در ادامه از بخش های مختلف مرکز جامع ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بازدید کرد. 
در جریان این بازدید دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گزارشی از پیشرفت ها در روند تعیین هویت شهدای جاویدالاثر، برنامه ها، اقدامات و دستاوردهای این مرکز ارایه کرد.
مرکز جامع ژنتیک نور در بخش های مختلف از جمله آزمایشگاه تعیین هویت پیکر شهدا، خدمات ژنوم  و کلینیک ژنتیک چندتخصصی و پزشکی خدمات مختلفی را شامل احراز هویت ژنتیک شهدا و خانواده آنان و همچنین خدمات مشاوره ای، بالینی و آزمایشگاهی در بخش های زنان و زایمان، اطفال و داخلی ارایه می کند.