مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از مرمت حمام ملابابا در کازرون خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سید مؤید محسن‌نژاد گفت: مرمت حمام ملابابا کازرون از خرداد توسط استادکاران سنتی شهر کازرون با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اجراست. […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از مرمت حمام ملابابا در کازرون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سید مؤید محسن‌نژاد گفت: مرمت حمام ملابابا کازرون از خرداد توسط استادکاران سنتی شهر کازرون با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.

او افزود: مرمت و تعمیرات اساسی این بنا احیای ازاره سنگی، احیای کفش‌کن، سفیدکاری بدنه و سقف فضا‌های بخش سربینه، گرمخانه، خزینه، اجرای تأسیسات برقی، مکانیکی تمامی فضا‌های داخلی و همچنین مرمت، پاک‌سازی و لایه‌برداری لایه‌های سیاه دوده و چربی از روی سطوح مقرنس سقف بخش سربینه را شامل می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهارداشت: مهم‌ترین بخش این حمام سقف گنبدی شکل آن است که با هشت متر ارتفاع، از مصالح گچ و سنگ و همچنین بخش‌های مختلفی از جمله راهرو و یک صحن وسیع، نورگیر‌هایی در مرکز گنبد، سکو‌های نشیمن، خزینه و آتشدان است.

محسن‌نژاد ادامه داد: حمام ملا بابا مربوط به دوره قاجار است و در کازرون، خیابان قدمگاه، ضلع شرقی واقع‌شده و در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۲۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.