هزاران نفر از شهرک‌نشینان در ادامه اعتراضات هفتگی خود در روز شنبه علیه تصویت لایحه جنجالی تغییرات قضایی، به خیابان‌های تل‌آویو آمده و علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات به راه انداختند.

هزاران نفر از شهرک‌نشینان در ادامه اعتراضات هفتگی خود در روز شنبه علیه تصویت لایحه جنجالی تغییرات قضایی، به خیابان‌های تل‌آویو آمدند. و علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات به راه انداختند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، معترضان در این تظاهرات گسترده که هم‌اکنون در شهر تل‌آویو در حال برگزاری است. علیه کابینه نتانیاهو و تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی شعار سر داده‌اند.

این سی و یکمین هفته متوالی است که علیه نتانیاهو و اقدامات کابینه او برای تصویب این لایحه تظاهرات صورت گرفته است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی چند روز پیش با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات. قضایی تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود. که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون مانع از آن خواهد شد. که دیوان عالی این رژیم بتواند برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، اقدامی انجام دهد.

تصویب این قانون نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده «اسرائیلی ها» و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.