مدیر توزیع برق شهرستان بانه به پیشرفت ۶۰ درصدی طرح بهارستان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ۴۲ روستای مورد هدف برای اصلاح تجهیزات شبکه درسال جاری تاکنون این طرح در ۳۳ روستا اجرا شده و یا در حال تکمیل است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،صلاح الدین قادری مدیر […]

مدیر توزیع برق شهرستان بانه به پیشرفت ۶۰ درصدی طرح بهارستان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ۴۲ روستای مورد هدف برای اصلاح تجهیزات شبکه درسال جاری تاکنون این طرح در ۳۳ روستا اجرا شده و یا در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه با بیان اینکه در قالب طرح بهارستان شبکه توزیع برق ۴۲ روستا در شهرستان بانه تا پایان سال جاری اصلاح و بهسازی می شود، گفت: درهمین راستا تاکنون شبکه برق ۲۵ روستا به طور کامل بهسازی شده و همچنین عملیات اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق ۸ روستای دیگر نیز از پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد برخوردار است.

وی افزود : براساس این طرح شرکت های توزیع برق مکلف هستند تاشبکه برق روستاها رابه طور کامل اصلاح و بهسازی نمایند.

قادری تاکید کرد : این طرح کاملا روستا محور است واعتبار مورد نیاز برای اصلاح وبهسازی وتوسعه شبکه برق روستایی براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات عوارض برق تامین می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه اظهار داشت : جابجایی و مقاوم سازی پایه های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکین روستایی ، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی ، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح وتوسعه وتامین برق متقاضیان از اهداف طرح بهارستان محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون درقالب طرح بهارستان بیش از ۲۰۰ پایه بتونی فرسوده تعویض و ۱۷۰ اصله پایه جدید نیز نصب شده است، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات حریم ، رفع فرسودگی واصلاح شبکه، تاکنون بیش از ۳۰ کیلومتر شبکه در روستاهای مورد هدف طرح بهارستان در شهرستان بانه احداث شده است.

مقرر است امسال شبکه برق ۴۲۰ روستای استان کردستان در قالب طرح بهارستان اصلاح و بهسازی شود که تاکنون در ۱۷۱ روستای استان به طور کامل اجرا شده است.

لازم به ذکر است این طرح در ۴۵ روستای دیگر استان از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی برخوردار است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان