مدیرعامل هلال احمر کردستان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در سال گذشته به بیش از ۱۷ هزار نفر در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر پیام جلالی اظهار داشت: در سال گذشته، در حوادث جاده‌ای به یکهزار و ۲۲۲نفر، سیل و آبگرفتگی ۹۷، حضوری ۴۳، […]

مدیرعامل هلال احمر کردستان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در سال گذشته به بیش از ۱۷ هزار نفر در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر پیام جلالی اظهار داشت: در سال گذشته، در حوادث جاده‌ای به یکهزار و ۲۲۲نفر، سیل و آبگرفتگی ۹۷، حضوری ۴۳، برف و کولاک ۱۲ هزار و ۱۱ نفر، شهری ۲۰۱ و کوهستان ۴۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.

وی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته را ۴۶۶ مورد برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته، سه هزار و ۸۷۵ نفر اسکان داده شدند که از این تعداد سه هزار و ۱۲۰ نفر گرفتار در برف و کولاک و ۷۵۳نفر متاثر از وقوع زلزله بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به فوت ۱۳۷ نفر در حوادث سال گذشته، ادامه داد: در این حوادث ۲۴۸ نفر نجات یافتند که از این تعداد ۲۲۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: در عملیات انجام شده طی سال گذشته، ۳۸۸ دستگاه آمبولانس، ۶۷۴ تیم عملیاتی و دو هزار ۲۹۰ نفر امدادگر و نجاتگر به صحنه حوادث اعزام شده و ۱۰۵ مورد عملیات رهاسازی توسط این جمعیت صورت گرفت و همچنین ۲ عملیات امداد هوایی انجام شد.

دکتر جلالی بیان داشت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به هموطنان هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی‌دارند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با اطلاع به ۱۱۲ تیم های امدادی جهت ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می‌شوند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان