۵۹۸۲ داوطلب اصفهانی در آزمون وکالت شرکت کردند رییس مرکز وکلای قوه قضاییه اصفهان از شرکت پنج هزار و ۹۸۲ داوطلب از این استان در آزمون وکالت امروز (جمعه) و همزمان با سراسر کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران نرگس صلواتی افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۳ نفر زن و […]

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه اصفهان از شرکت پنج هزار و ۹۸۲ داوطلب از این استان در آزمون وکالت امروز (جمعه) و همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران نرگس صلواتی افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۳ نفر زن و ۲ هزار و ۹۳۹ نفر مرد هستند.

صلواتی با اشاره به برگزاری آزمون وکالت در دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان، اظهار کرد: نتایج نهایی این آزمون تا حدود ۲ ماه آینده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین آزمون وکالت سالجاری با حضور ۱۱۳ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور ادامه داد: از این تعداد ۶۰ هزار و ۳۳۲ نفر مرد و ۵۳ هزار و ۴۹۵ نفر زن در ۳۱ استان و ۵۰ شهر به رقابت می‌پردازند.
صلواتی اظهار داشت: سازمان سنجش مرجع اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون کتبی و مرجع قبولی نهایی پس از طی مراحل استعلام، تحقیقات و مصاحبه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است.
وی با بیان اینکه داوطلبان مطابق قانون تسهیل و بر اساس نمره حد نصاب کسب شده در آزمون قبول می‌شوند، افزود: داوطلبانی که ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند بعنوان پذیرفته شده برای گذراندن مراحل بعدی به مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه معرفی خواهند شد.
مرکز وکلای قوه قضاییه از سال ۱۳۷۹ در کشور راه‌اندازی شد و بیش از ۲۳ هزار وکیل فعال در این زمینه فعالیت دارند