راهبرد اساسی در بازآفرینی شهری، ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین است استاندار اصفهان گفت: صراحتا اعلام می کنیم با ارائه طرح های بازآفرینی شهری به دنبال افزایش و تقویت جمعیت بیشتر از ظرفیت موجود نیستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،‌ […]

راهبرد اساسی در بازآفرینی شهری، ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین است

استاندار اصفهان گفت: صراحتا اعلام می کنیم با ارائه طرح های بازآفرینی شهری به دنبال افزایش و تقویت جمعیت بیشتر از ظرفیت موجود نیستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،‌ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در یازدهمین ستاد بازآفرینی شهری استان، بیان کرد: هدف و راهبردهای اساسی در بازآفرینی شهری بایستی ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین موجود در محل و منطقه باشد.
وی ادامه داد: برخی واحد‌های موجود در بافت فرسوده خالی از جمعیت است که با نوسازی بافت شهری امکان حضور افراد فراهم می شود اما صراحتا اعلام می کنیم؛ به دنبال افزایش و تقویت جمعیت بیشتر از ظرفیت موجود نیستیم.
استاندار اصفهان تصریح کرد: بایستی در بازآفرینی شهری با ملاحظاتی پیش رویم تا دچار حواشی آینده نشویم. در خصوص اقتصادی شدن طرح بازآفرینی نیز می توانیم با پیش بینی راهکارهای متفاوت، تا حدامکان طرح را اقتصادی کنیم.
دکتر مرتضوی گفت: در استان اصفهان با شرایط خاصی که وجود دارد و نظام مهندسی نیز بر آن تاکید دارد؛ بایستی از ایجاد حداقل امکانات و زیرساخت ها فاصله بگیریم و در راستای استانداردهای مطمئن تری حرکت کنیم تا باتوجه به شرایط فعلی استان دچار مشکلات بعدی نشویم.
وی اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری نباید بن بستی برای سایر طرح های مسکن و شهرسازی باشد و این مهم در تمامی طرح ها لحاظ شود.
استاندار اصفهان عنوان کرد: در جلسات گذشته ستاد بازآفرینی شهری مصوب شد تا راهبردهای اساسی را در حوزه بافت تدوین و ارائه کنیم اینگونه علاوه بر مشخص شدن جزئیات، نقشه راه آینده معین خواهد شد.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: بایستی راهکارهای مناسبی را برای بازآفرینی شهری اصفهان پیش بینی کنیم. یکی از قدم های اساسی ارائه طرح بازآفرینی بود که امروز اتفاق افتاد از این رو می توانیم با در نظر گرفتن کلیات درخصوص موضوعات موردی تصمیمات متفاوتی اخذ کنیم.