آب، اولین و مهم‌ترین مسئله قابل پیگیری در سفر به خوزستان است رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم شهرستان ایذه در استان خوزستان گفت: سریعا باید به وضعیت آب در اینجا رسیدگی شود و انتقال آب از سد کارون ۳ به دشت‌های ایذه برای شرب و کشاورزی ضروری و قطعی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم شهرستان ایذه در استان خوزستان گفت: سریعا باید به وضعیت آب در اینجا رسیدگی شود و انتقال آب از سد کارون ۳ به دشت‌های ایذه برای شرب و کشاورزی ضروری و قطعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رئیس‌‌جمهور در جمع مردم ایذه، مسئله آب را اولین و مهم‌ترین مسئله قابل پیگیری در این سفر دانست و تاکید کرد: پیش از آمدن به شهرستان از استاندار، نماینده ولی‌فقیه و مسئولان محلی پیگیری کردم.‌ سریعا باید به وضعیت آب در اینجا رسیدگی شود. انتقال آب از سد کارون ۳ به دشت‌های ایذه برای آب شرب و کشاورزی ضروری و قطعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز ۱۸ اسفند در دیدار عمومی با مردم ایذه، اظهار کرد: در ایام بسیار با برکت ورود به ماه مبارک رمضان هستیم. از اینکه در جمع صمیمی و ارزشمند شما در ایذه هستم، خوشحالم.

وی افزود: این همه ابراز محبت شما مردم حتما به اعتبار آن است که بنده به‌عنوان طلبه خدمتگزار و ارادتمند به مردم هستم و با همه وجود حافظ خون مطهر شهدا و ایثار ایثارگران و مجاهدت مجاهدان هستم.

رئیسی گفت: حضور لرها و بختیاری‌ها در دفاع مقدس بسیار روشن بود و شهدای عالیقدر ۳۳۰ شهید، جانبازان و سرداران سرافراز همه گواه بر این است که مردم بختیاری چگونه ایستادگی و مقاومت کردند و سلحشوری، غیرتمندی، مقاومت و رشادت از خود نشان دادند.

وی عنوان کرد: تاریخ ایل بختیاری و این کشور گواه بر این است و براساس آنچه امام (ره) فرمودند عشایر ذخایر هستند و این‌ها جواهراند. این ذخایر ارزشمند انسانی که پشتوانه انقلاب اسلامی بودند و در عرصه‌های مختلف دوستان را امیدوار و دشمنان را ناکام گذاشتند. در ایذه شاهد بودیم دشمن در مقاطع مختلفی قصد توطئه و فتنه‌گری داشت، اما مردم ولایتی و دوستدار انقلاب، دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیسی گفت: تاریخ این سرزمین همه نشانه رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت مردم لر و ایل بختیاری است. مردم این منطقه همواره ارزش‌های الهی را حفظ کرده‌اند. ایل بختیاری و مردم این خطه با مقاومت در دوره قاجار و دوران ستم پهلوی نشان دادند به دین، ارزش و استقلال کشور علاقه‌مند هستند و تاریخ بر این گواه بوده که غیرت در این مردم موج می‌زند.

وی ادامه داد: به جوانان ایذه‌ای و دختران و پسران درود می‌فرستم و معتقدم جوانان این مرز و بوم سرمایه‌های بزرگ منطقه، کشور و امیدهای آینده کشور هستند. مردم پرتلاش این منطقه همواره نقش‌آفرین و پشتوانه عظیمی برای انقلاب اسلامی بودند.

وی عنوان کرد: در دور اول سفر دوست داشتیم به ایذه بیاییم، اما وضعیت کرونایی اجازه نداد، لذا به مردم عزیز، اقوام هفت لنگ و چهارلنگ و بهمئی از اینکه در دور اول سفر نتوانستم به ایذه سفر کنم، خود را مدیون می‌بینم، اما خدا را شاکرم امروز در جمع با صفای شما هستم.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدمیثم موسوی، امام جمعه شهرستان ایذه ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس‌جمهور از حضور پرشور مردم این شهر در مصلی قدردانی و عنوان کرد: این مردم ثابت کرده‌اند پای نظام و جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. رئیس‌جمهور امروز آمده تا شنونده صحبت‌های مستضعفین و محرومان باشد. امروز با زحمات دولت سیزدهم کشور در مسیر تعالی و پیشرفت است.

وی همچنین بر رشد این شهر، وضعیت اشتغال و مسکن مردم ایذه به‌عنوان مطالبه اصلی مردم اشاره و اظهار کرد: ایذه مهد ورزش و قهرمانان جهانی است و دنیا ایذه را با این قهرمانان می‌شناسد و حمایت از ورزشکاران مورد تاکید است.

امام جمعه ایذه عنوان کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم ایذه حضور رئیس‌جمهور در این شهرستان بود که خوشبختانه محقق شد تا شاهد رسیدگی به حل مشکلات باشیم. امروز ایذه در موارد مختلفی در درد و رنج است و هیچ کارخانه‌ای در این شهر نیست که مردم مشغول به کار شوند.

وی افزود: راه‌آهن ایذه، رسیدگی به آسفالت‌های شهری و روستایی و جاده ایذه به غیزانیه مطالبه مردم است. همچنین از رئیس‌جمهور انتظار داریم دستور سند توسعه ایذه را به عنوان نقشه راه در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی صادر کند تا به‌زودی به همت این دولت انقلایی ایذه غیور و قهرمان را در جایگاه اصلی‌اش ببینیم.

امام جمعه ایذه بیان کرد: در کنار مسائل معیشتی، توسعه اشتغال در رأس خواسته‌های مردم ایذه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.