۴۰۰ پروژه پیشنهادی کارگروه زیربنایی کردستان تعیین تکلیف می شود رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: حدود ۴۰۰ پروژه پیشنهادی کارگروه زیربنایی استان که از سال ۱۳۹۹ تاکنون بدون طرح در شورا باقی مانده بود، تعیین تکلیف می شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ارسلان ازهاری روز پنجشنبه در پنجمین […]

۴۰۰ پروژه پیشنهادی کارگروه زیربنایی کردستان تعیین تکلیف می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: حدود ۴۰۰ پروژه پیشنهادی کارگروه زیربنایی استان که از سال ۱۳۹۹ تاکنون بدون طرح در شورا باقی مانده بود، تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ارسلان ازهاری روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: از ۱۴ دی ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون ۱۸ جلسه کارگروه زیربنایی استان با ۳۹۷ مصوبه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ جلسه شورای برنامه ریزی استان طی سال جاری به مصوبات کارگروه زیربنایی استان اختصاص پیدا کرده است، افزود: به استناد آیین نامه شورای برنامه ریزی، مصوبات کارگروه زیربنایی جنبه پیشنهادی دارد و باید در صحن این شورا مطرح و مصوب شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه از بازه زمانی مذکور طرح های مطرح شده در کارگروه به صحن شورای برنامه ریزی استان ارجاع و مطرح نشده است، اضافه کرد: با جلساتی که با معاون عمرانی استاندار داشتیم در مجموع ۱۵ طرح پیشنهادی در کارگروه زیربنایی قرار شده در شورا مطرح شود و مابقی مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

ازهاری با اشاره به فعالیت ۱۶۲ مشاور طرح ها و پروژه های استان اظهار داشت: ۸۰۰ پروژه در استان از خدمات مشاوره بهره مند هستند ولی با توجه به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی تعداد زیادی از پروژه های خود را به یک مشاور واگذار کردند نظارت بر روند اجرای آنها سخت و مشکل شده است لذا این مساله باید به طور کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی یکی از مباحث مهم در استان را تحقق درآمدهای مصوب خواند و یادآور شد: وضعیت تحقق درآمدی استان در چهار ماهه امسال مناسب نیست و دستگاه های اجرایی که ردیف درآمدی دارند باید دلایل عدم تحقق درآمدهایشان را اعلام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: آخرین مهلت هزینه کرد اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی استان پایان شهریور ماه است و می طلبد مدیران در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه شورای برنامه ریزی استان به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری مطرح است، گفت: حدود ۴۰۰ پروژه از سال ۹۹ باقی مانده است و افرادی منتظر ابلاغ آن از سوی شورا بودند.

کیومرث حبیبی ادامه داد: لازم است کارگروهی متشکل از سازمان برنامه ریزی، معاونت عمرانی و راه و شهرسازی تشکیل شود تا مصوبات کارگروه زیربنایی را مورد بررسی قرار دهد.

وی اضافه کرد: پروژه هایی که مولفه هایی هم چون بالابودن متراژ اراضی بالای پنج هزار مترمربع، ماهیت اقتصادی و عمرانی و تامین منابع عمومی را داشته باشند در اولویت بررسی و طرح در صحن شورا قرار گیرند و تا ۱۰ روز آینده این مهم تعیین تکلیف شود.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه با اعلام اینکه دستگاه های اجرایی استان عملکرد مطلوبی در زمینه صدور مجوزها ندارند، اظهار داشت: ملاحظات زیست محیطی و توجیه اقتصادی طرح ها و میزان سرمایه گذاری آنها مبنای اولویت و تصویب در شورای برنامه ریزی استان قرار گیرد.