افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافران در مراکز آموزش و پرورش رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای در آموزش و پرورش اصفهان شکل گرفت و به نسبت سال گذشته ظرفیت پذیرش ۲۰ درصد افزایش یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی منتجب امروز دوشنبه […]

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافران در مراکز آموزش و پرورش

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای در آموزش و پرورش اصفهان شکل گرفت و به نسبت سال گذشته ظرفیت پذیرش ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی منتجب امروز دوشنبه هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در سومین جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: پیرو جلساتی که در راستای ستاد مرکزی اسکان نوروزی در استانداری اصفهان تشکیل شد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در آموزش و پرورش اصفهان انجام شد و به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش افزایش یافت.

وی افزود: به منظور اسکان گردشگران تلاش شده از مدارسی که شرایط خوبی برای اسکان دارند استفاده شود. با توجه به سردی هوا و تغییرات جوی فعالیت‌های خوبی انجام شد. همچنین با توجه به بیماری حاد تنفسی که در چند سال اخیر درگیر آن بودیم و در سال گذشته با ظرفیت کمتری اسکان داشتیم امسال این ظرفیت بیشتر شده است.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه عید نوروز سال گذشته از نظر اختصاص فضا دچار مشکل بودیم، گفت: با توجه به اینکه از نظر ظرفیت پذیرش اسکان سال گذشته در دوم فروردین با بحران ظرفیت اسکان روبه‌رو بودیم و در ادامه با افزایش تعداد مدارس ظرفیت اسکان را بالا بردیم، امسال همه پیش‌بینی‌ها انجام شد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

منتجب خاطرنشان کرد: ۸۴۱ فضای اسکان در مدارس استان اصفهان به جز مراکز رفاهی، تفریحی و آموزشی، اردوگاه‌ها و خوابگاه‌هایی که در اختیار مجموعه آموزش و پرورش، برای مسافران نوروزی اختصاص داده شده است. همکاران در مناطق چهل‌ویک‌گانه آموزش و پرورش استان پای کار آمدند و برنامه ویژه‌ای برای تعطیلات داشتند.

وی با بیان اینکه شش ستاد اسکان نوروزی در شش ناحیه آموزش و پرورش در شهر اصفهان فعال است، اظهار کرد: ایستگاه‌هایی نیز در ورودی‌های شهر اصفهان به منظور راهنمایی مسافران برای اسکان تعبیه شده که مشغول خدمت‌رسانی به گردشگران است.

وی تصریح کرد: همه مدارس و مکان‌های استقرار و اسکان با کیوآرکد مشخص شده است و هر ستادی که مسافران به آن مراجعه داشته باشند، با همین کیوآرکدها می‌توانند به محل اسکان و مدرسه مشخص شده مراجعه کنند.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با همکاری شهرداری و سامانه ۱۳۷ هماهنگ شده است تا مسافران مطلع شوند که از ساعت ۲۴:۰۰ به بعد به کدام ستاد هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه هموطنان با اطمینان خاصی محل‌های اسکان آموزش و پرورش را انتخاب می‌کنند و رضایت خاطر خوبی از این مکان‌ها دارند اظهار کرد: این برای آموزش و پرورش افتخار است.

به گفته منتجب، تا صبح امروز بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در محل‌های اسکان متعلق به آموزش و پرورش مستقر شده‌اند که بیشترین تعداد اسکان مربوط به ناحیه چهار این اداره کل و بیشترین پیک مسافر مربوط به روز دوم تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ با ۳۹ هزار مسافر و گردشگر در سطح استان اصفهان بوده است.