امام‌جمعه شهرستان قشم در شورای اداری استان هرمزگان با محوریت قشم، رویکرد مسوولان جزیره را الهام‌بخش و امیدوارکننده برای مردم دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه اجتماع گفت: وجود نیروهای مدیریتی […]

امام‌جمعه شهرستان قشم در شورای اداری استان هرمزگان با محوریت قشم، رویکرد مسوولان جزیره را الهام‌بخش و امیدوارکننده برای مردم دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه اجتماع گفت: وجود نیروهای مدیریتی دولت مردمی در قشم موجب افزایش امیدواری مردم به انقلاب و نظام اسلامی شده که جلوه‌ای از آن را در مبارزه با فساد و زمین‌خواری در قشم شاهد هستیم.

وی ضمن تقدیر از حضور استاندار و برگزاری جلسه شورای اداری استان هرمزگان در قشم افزود: رویکرد استاندار در این خصوص خدمتی شایسته به مردم و راهکاری مناسب برای گره‌گشایی از مشکلات شهرستان است.

امام‌جمعه شهرستان قشم همچنین خواستار رسیدگی به مسئله اتباع بیگانه شد و ادامه داد: منطقه آزاد قشم با تمامی کمبودها در حوزه زیرساختی بسیار مطلوب عمل کرده انتظار داریم پروژه احداث پل خلیج‌فارس نیز با جدیت دنبال شود.

حضور فتح الهی با تحول در حوزه زیرساختی جزیره همراه بوده است

در ادامه این جلسه، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت قشم ضمن تقدیر از استاندار برای برگزاری جلسه شورای اداری به میزبانی قشم، با اشاره به دوران مدیریتی فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حوزه زیرساختی منطقه آزاد قشم در دوران مدیریتی دکتر فتح الهی بسیار متحول شده و پیشرفت کرده است.

وی خواستار توجه به معضل گرانی ارزاق به دلیل بعد مسافت و هزینه‌های تردد دریایی شد و افزود: تسهیل در تردد ساکنان جزیره به‌ویژه در ایام نوروز به جهت افزایش ورود گردشگر یکی دیگر از خواسته‌های جامعه محلی است.

امام‌جمعه اهل سنت قشم همچنین یادآور شد: توسعه گردشگری و مباحث اقتصادی به‌ویژه در حوزه شیلات نباید با منافع مردم و محیط‌زیست تداخل پیدا کند و ساختار بکر جزیره را دچار تغییر نماید.

تغییر رویکرد منطقه آزاد قشم به نفع مردم با حضور فتح الهی در رأس کار

محمد آشوری، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تأکید کرد: منطقه آزاد قشم در دوران طولانی از عمر خود حیاط‌خلوت دولت‌ها بود اما در یازدهمین مدیرعامل در دولت مردمی با رویکردی متفاوت، احساس امید را در دل مردم و جوانان جزیره بیدار کرده است.

وی افزود: زمانی دادن زمین در این منطقه برابر با جدا شدن روح از کالبد بود اما ابداع و اجرای طرح مسکن جوانان جزیره، تحولی به نفع مردم از سوی دکتر فتح الهی بود.

آشوری با اشاره به تحولات بنیادین در استان افزود: اقدامات استاندار محترم در راستای تکمیل چرخه خدمت‌رسانی، کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری قابل‌تقدیر است.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت ادامه داد: ایجاد فهم مشترک مهم‌ترین اصل در اصلاح حکمرانی است و پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت‌های پیشین، بیانگر عدم شناخت اولویت‌ها و فهم مشترک است.

وی در پایان بابیان اینکه پروژه‌های رهاشده و رفتارهای غلط تیشه به ریشه اعتماد می‌زند، خواستار تعیین تکلیف پل خلیج‌فارس و نهایی سازی این پروژه به نفع مردم شد.

یادآور می‌شود، شانزدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان به محوریت قشم روز پنج‌شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱، با حضور استاندار هرمزگان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، امامان شیعه و اهل سنت قشم، فرماندار شهرستان قشم و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در منطقه آزاد قشم برگزار شد.