یک نویسنده و تحلیلگر رژیم صهیونیستی در گزارشی به حادثه اخیر درگیری بین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان چپگرای معترض این رژیم در منطقه الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن اشاره کرد و آن را حاوی پیام بزرگی برای سران صهیونیست دانست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، “جاناتان رگیو” نویسنده و تحلیلگر […]

یک نویسنده و تحلیلگر رژیم صهیونیستی در گزارشی به حادثه اخیر درگیری بین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان چپگرای معترض این رژیم در منطقه الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن اشاره کرد و آن را حاوی پیام بزرگی برای سران صهیونیست دانست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، “جاناتان رگیو” نویسنده و تحلیلگر صهیونیست در مقاله ای در سایت “اسرائیل نیوز ۲۴” به حادثه الخلیل و بررسی روابط بسیار حساس ارتش رژیم اشغالگر قدس و تظاهرکنندگان چپگرا و رابطه ارتش و سیاستمداران پرداخت و نوشت: یک نظامی ارتش اسرائیلی بعد از ظهر جمعه گذشته یک تظاهرکننده چپ‌گرای اسرائیلی را در شهر ناآرام الخلیل در جنوب کرانه باختری هدف حمله قرار داد. این تظاهرکننده عضو مجموعه فعالانی بود که از این شهر بازدید می کردند. دوربینها تصاویر این رویداد را ثبت و در سطح وسیع در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

رگیو افزود: تصاویر منتشر شده نشان می دهد که نظامی ارتش این فرد تظاهرکننده را به زمین انداخته و زیر مشت و لگد می گیرد و سپس یکی از دوستان این نظامی مداخله کرده و خطاب به این تظاهرکننده معترض می گوید که “بن گویر الان اینجا به وضعیت رسیدگی می کنه. اینه.. شما شکست خوردید”.

وی این مطلب را در اشاره به ایتمار بن گویر رئیس حزب «عوتسما یهودیت» بیان کرد که وزارت امنیت داخلی رژیم اسرائیل را در کابینه افراطی آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برعهده خواهد داشت.

این نویسنده صهیونیست نوشت: این نظامی و یگان تابعه او بدین خاطر از کار تعلیق شدند و آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش شتابزده این حادثه را محکوم کرد و با انتشار پیامی گفت که” نظامیان ارتش باید پیروز شوند، اما در عین حال باید مبانی و قوانین رفتار انسانی را نیز رعایت کنند.” اما در مقابل بن گویر به عنوان ظاهراً ستاره مدنظر نظامیان یاد شده در الخلیل، دریک اظهار نظر کاملاً متفاوت در مورد این اتفاق گفت که “با خانواده یکی از نظامیانی که در این ماجرا دست داشته، صحبت کردم. آنها به من گفتند که نظامیان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و معترضان به روی آنها آب دهان می اندازند وآنها را هل می دهند و مورد آزار و اذیت قرار می دهند.”

به گفته این نویسنده صهیونیست، بن گویر در نظر دارد از کوخاوی در مورد نامه ای که ارسال کرده است و همچنین در مورد تعلیق یک نظامی به دلیل نام بردن از بن گویر، توضیح بخواهد.

رگیو در پایان در جمع بندی و ارزیابی خود از درگیری بین نظامیان ارتش و فعالان چپگرای معترض رژیم صهیونیستی و موضعگیری های متضاد کوخاوی و بن گویر اینگونه نتیجه گرفت که “ممکن است حقیقت ماجرای اعتراضات و تحریکات احتمالی از یک سو و خشونت و مداخله سیاسی از سوی دیگر کاملاً روشن نباشد، اما یک نکته بسیار روشن است و آن هم اینکه شکاف گسترده در بین اسرائیلی ها اکنون بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.”