محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شنبه شب در گفت وگو با المیادین گفت که توافق امنیتی بین امارات متحده عربی و عدن غیرقانونی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از المیادین، محمد البخیتی در این مصاحبه تأکید کرد که صنعا در مقابل هرگونه تشدید تنش ناشی از توافق امارات و دولت […]

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شنبه شب در گفت وگو با المیادین گفت که توافق امنیتی بین امارات متحده عربی و عدن غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از المیادین، محمد البخیتی در این مصاحبه تأکید کرد که صنعا در مقابل هرگونه تشدید تنش ناشی از توافق امارات و دولت عدن بیکار نخواهد ماند و گفت که ما هرگونه اقدام امارات را اقدام رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تل آویو وارد میدان شده برای اینکه امارات از یمن عقب نشینی نکند، خاطرنشان کرد: دولت‌ها مشروعیت خود را از داخل می‌گیرند نه با انتصاب از خارج یا از ولیعهد یک کشور دیگر.

البخیتی اضافه کرد، پس از ناکامی در دستیابی اهداف میدانی در یمن، تغییر عمده‌ای در مواضع عربستان و امارات در قبال یمن ایجاد شده است.

پیش تر علی قحوم عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله در سخنانی به شدت از امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان امارات و گروه موسوم به «شورای رهبری ریاست جمهوری یمن» انتقاد و آن را اقدامی در راستای توجیه تداوم تجاوزگری ابوظبی در این کشور ارزیابی کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که گروه دست نشانده موسوم به «شورای رهبری ریاست جمهوری یمن» پنجشنبه از امضای توافقی با ابوظبی برای همکاری نظامی و امنیتی میان دو طرف خبر داد.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا هفت سال از این تجاوز وحشیانه، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.