پرواز دوباره ۱۴ قطعه کبک وحشی در آسمان کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۴ قطعه کبک وحشی در دامان طبیعت‌ استان کردستان رهاسازی شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی از نهمین مرحله رهاسازی کبک به زیستگاه‌های استان خبر داد و افزود: با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه […]

پرواز دوباره ۱۴ قطعه کبک وحشی در آسمان کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۴ قطعه کبک وحشی در دامان طبیعت‌ استان کردستان رهاسازی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی از نهمین مرحله رهاسازی کبک به زیستگاه‌های استان خبر داد و افزود: با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا و همچنین دوستداران محیط زیست این روند ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اینبار ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج در شناسایی و رصد و با حکم قضایی در تفتیش از منزل یک شکارچی متخلف ۱۴ قطعه کبک‌وحشی کشف و ضبط شد و پس از بررسی های پزشکی و اطمینان از سلامت کامل کبک ها در زیستگاه های أمن استان رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: از این متخلف ۱۷ قفس چوبی و سه قفس فلزی کشف و ضبط گردید و مراتب توسط واحد حقوقی صورتجلسه و متخلف جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم فهیم و طبیعت دوست استان درخواست داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات و یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

کویستان عبدالحکیمی