توقف مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری مازوت سوزی در دو واحد دیگر در نیروگاه شهید منتظری متوقف شد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام توقف استفاده ازمازوت در دو واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری به کاهش معادل ۲و نیم میلیون لیتر مصرف مازوت در […]

توقف مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری

مازوت سوزی در دو واحد دیگر در نیروگاه شهید منتظری متوقف شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام توقف استفاده ازمازوت در دو واحد دیگر از نیروگاه شهید منتظری به کاهش معادل ۲و نیم میلیون لیتر مصرف مازوت در این نیروگاه اشاره کرد و گفت: درصورت تمکین نکردن از مصوبه شورای تامین استان ،این موضوع پیگیری قضایی می شود.
مهران زینلیان افزود: هر چند عدم مازوت سوزی در شورای تأمین استان مصوب شده بود اما با ابلاغ شورای عالی امنیت ملی و با وجود مخالفت شدید استان، مازوت سوزی در اصفهان آغاز شد.
وی افزود: نهایتا در چند روز گذشته به دلیل استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه و البته دیگر منابع آلاینده هواکه به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، شاخص آلودگی هوا در اصفهان برای چند روز متوالی به بیش از ۱۵۰ رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در این شرایط مدیریت استان با جدیت بیشتری به موضوع کنترل منابع آلاینده ازجمله بحث مازوت سوزی وارد شد و جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تشکیل و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان دعوت شد تا از نزدیک شاهد تأثیر عوامل آلاینده در اصفهان باشند.
زینلیان افزود: با پیگیری مدیریت استان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به صورت سرزده از نیروگاه شهید منتظری بازدید کرد و با تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، عدم مازوت سوزی برای چندمین بار مطرح و مصوبات ویژه زیست محیطی در این کارگروه به تصویب رسید.
وی گفت: با همه تلاش ها ، تا این لحظه مازوت سوزی به صورت کامل در نیروگاه شهید منتظری قطع نشده و با قطع دو واحد دیگر و کاهش معادل ۲و نیم میلیون لیتر مصرف سوخت مازوت، هم اینک ۴ واحد غیرفعال و ۴ واحد دیگر همچنان فعال است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: عدم تمکین برای قطع مازوت سوزی خواه از طرف نیروگاه و خواه از طرف دیگر دستگاه ها باشد در هر صورت با پیگیری قضایی همراه خواهد بود.