مجلس شورای یمن با اشاره به تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس در یمن و اشغالگری آنها هشدار داد که این وضعیت نظامیان آمریکایی و انگلیسی را به هدفی مشروع برای نیروهای مسلح یمن تبدیل می کند و سران این کشورها باید اظهارات رهبران یمنی را باید جدی بگیرند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به […]

مجلس شورای یمن با اشاره به تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس در یمن و اشغالگری آنها هشدار داد که این وضعیت نظامیان آمریکایی و انگلیسی را به هدفی مشروع برای نیروهای مسلح یمن تبدیل می کند و سران این کشورها باید اظهارات رهبران یمنی را باید جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از پایگاه خبری العهد، مجلس شورای یمن تحرکات مشکوک نظامی آمریکا در استان‌های شرقی و جنوبی این کشور و ورود نظامیان آمریکایی به تعدادی از مدارس استان حضرموت واقع در شرق یمن را به شدت محکوم کرد.

این مجلس در بیانیه‌ خود تاکید کرد که طرح‌های استعماری آمریکا و انگلیس و تحرکات مشکوک آن ها اکنون برای تمام ملت یمن برملا شده است و این امر باعث می شود که حضور تحریک آمیز آن ها به هدفی مشروع برای نیروهای مسلح و مردم آزاده یمن تبدیل شود.

در این بیانیه آمده است که تحرکات خصمانه آمریکا همزمان با رسیدن تجهیزات دریایی آمریکایی و انگلیسی به دریای سرخ نشان دهنده تلاش‌های استعمارگرانه آن ها با هدف ممانعت از ایجاد صلح در یمن و ادامه تحریم و محاصره است و این امر در راستای منافع آن ها در منطقه و به ضرر ملت یمن است.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است که آمریکا به دنبال از بین بردن مطالبات عادلانه یمن، تحقق اهداف خود و غارت ثروت و منابع این کشور است.

مجلس شورای یمن خاطرنشان کرد که حضور نظامیان آمریکایی در تعدادی از مراکز آموزشی در استان حضرموت نقض آشکار حاکمیت یمن است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که هشدارهای سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن را جدی گرفت؛ به ویژه اینکه کشور یمن امروز از اراده و قدرت قوی برخوردار شده و توانایی گرفتن حقوق مشروع خود را دارد.

مجلس شورای یمن همچنین از سکوت شورای امنیت و سازمان ملل نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا و انگلیس و تحرکات سفیر آمریکا برای ممانعت از تحقق صلح در یمن و برآورده نشدن حقوق مردم این کشور انتقاد کرد.

پیش تر رسانه‌های یمنی از ورود شماری از نظامیان آمریکایی به مناطق شرقی یمن خبر داده بودند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با هشدار به نظامیان آمریکایی و انگلیسی در خاک این کشور گفته بود: یمن خط قرمز ما است.

در روزهای اخیر نیز منابع آگاه یمنی از توطئه جدید نیروهای ویژه اشغالگر انگلیس برای ساخت یک پایگاه نظامی در استان حضرموت واقع در شرق یمن خبر داده و اعلام کردند که گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ویژه انگلیس با حمایت عناصر مزدور داخلی در یمن، در حضرموت مستقر شده‌اند.