” تقدیر از منتخبین طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲” مهدی طالبی در آئین تجلیل از استانهای برتر و منتخبین طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور گفت: امسال چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان کردستان می باشد. در سال جاری ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم […]

” تقدیر از منتخبین طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲”

مهدی طالبی در آئین تجلیل از استانهای برتر و منتخبین طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور گفت: امسال چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان کردستان می باشد. در سال جاری ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش این طرح کار خود را شروع کرده اند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی طالبی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پشتیبانی مالی این طرح و همکاری و همراهی سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق پرداخت یارانه بیمه اراضی دیم ، پرداخت تسهیلات کم بهره جهت خرید ادوات کشاورزی، توزیع ریز مغذی ها و همچنین استفاده از بذرهای جدید مقاوم در برابر خشکسالی و انتقال دانش فنی به مزارع و کاشت محصولات تناوبی با گندم همچون جو، علوفه، دانه های روغنی ، گیاهان دارویی شاهد افزایش بهره وری اراضی کشاورزی دیم و افزایش درآمد کشاورزان عزیز دیمکار استان هستیم.
طالبی گفت: از طریق پرداخت تسهیلات تاکنون بیش از ۶۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان خرید و در حال استفاده در مزارع استان می باشد و در سال زراعی جدید نیز برای خرید ادوات کشاورزی ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا ۱۰۰۰ دستگاه ادوات توسط کشاورزان دیمکار استان خریداری شود.
طالبی گفت: با اجرای کامل طرح جهش تولید در دیمزارها ان شاءالله شاهد خود کفایی در محصولات اساسی و تامین امنیت غذایی باشیم و لازم می دانم از زحمات و تلاشهای تمامی عوامل اجرایی طرح در استان بویژه کارشناسان محترم کشاورزی تشکر و قدردانی نمایم.

کویستان عبدالحکیمی