نیروهای کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) رزمایش دفاعی سالانه «هوگوک» خود را آغاز کردند؛ هدف از آن تقویت توانایی‌ها در واکنش به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی در بحبوحه تنش‌ها بر سر فعالیت‌های نظامی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/خبرگزاری رویترز، این رزمایش‌ها که قرار است روز شنبه به پایان برسند، جدیدترین […]

نیروهای کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) رزمایش دفاعی سالانه «هوگوک» خود را آغاز کردند؛ هدف از آن تقویت توانایی‌ها در واکنش به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی در بحبوحه تنش‌ها بر سر فعالیت‌های نظامی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/خبرگزاری رویترز، این رزمایش‌ها که قرار است روز شنبه به پایان برسند، جدیدترین مانورهای نظامی کره‌جنوبی در هفته‌های اخیر است که شامل فعالیت‌های مشترک با ایالات متحده و ژاپن هم می‌شود.

تازه‌ترین آموزش‌های میدانی سئول در حالی انجام می‌شود که کره‌شمالی در سال جاری میلادی با سرعت بی‌سابقه‌ای دست به آزمایش‌های تسلیحاتی زده و در آخرین مورد، روز جمعه یک موشک بالستیک کوتاه‌برد و صدها گلوله توپخانه‌ای را در نزدیکی مرز بین کره که به شدت نظامی است، شلیک کرد.
پیونگ‌یانگ واکنش تندی به فعالیت‌های نظامی مشترک و تحرکات کره‌جنوبی نشان داده و آنها را تحریک‌آمیز خوانده و تهدید به اقدامات متقابل کرده است. سئول اما می‌گوید که مانورهایش عادی و دفاع‌محور است.
در همین حال رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت که نیروهای کشورش با همراهی نیروهای آمریکایی، بر حفظ آمادگی و بهبود توانایی سربازان برای اجرای عملیات مشترک در طول رزمایش «هوگوک» تمرکز خواهند کرد.
در بیانیه این نهاد آمده است: این نیروها مانورهای شبانه‌روزی در دنیای واقعی را برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای، موشکی و دیگر تهدیدهای کره‌شمالی شبیه‌سازی می‌کنند تا بتوانند بر قابلیت‌های اجرای ماموریت در زمان جنگ و زمان صلح مسلط شوند و قابلیت همکاری با نیروهای آمریکایی را افزایش دهند.
هفته گذشته، تنش‌ها پس از کره‌شمالی یک موشک و بیش از ۵۰۰ گلوله توپ شلیک کرده و تعداد زیادی هواپیمای جنگی در نزدیکی مرز دریایی مستعد درگیری به پرواز درآورد، بالا گرفت.
قانونگذاران کره‌جنوبی می‌گویند که کره‌شمالی آماده‌سازی برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ را تکمیل کرده است و ممکن است آن را بین زمان برگزاری کنگره کلیدی حزب کمونیست حاکم چین که از روز یکشنبه آغاز شد و انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در هفتم نوامبر انجام دهد. اما برخی از تحلیلگران انتظار ندارند قبل از پایان کنگره چین پرتاب آزمایشی پیونگ‌یانگ انجام شود