بیش از ۶ هزار سالمند در کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۶۵ سالمند شامل سه هزار و ۳۰۹ زن و سه هزار و ۲۵۶ مرد تحت پوشش بهزیستی استان هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسین رسولی با اشاره به اینکه […]

بیش از ۶ هزار سالمند در کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۶۵ سالمند شامل سه هزار و ۳۰۹ زن و سه هزار و ۲۵۶ مرد تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسین رسولی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۴۰۶ ناشنوا نیز تحت پوشش بهزیستی استان هستند، اظهار داشت: هم اکنون سه مرکز شبانه روزی سالمندان در کردستان به ۱۵۵ نفر خدمات می دهند.

وی اضافه کرد: در مرکز سالمندان جام جم سنندج ۹۳ نفر، مرکز مریم ۱۷ نفر و مرکز مهر سقز ۴۵ نفر به صورت شبانه روزی سامن هستند.

او گفت: در مرکز روزانه ئارا در سنندج هم تعداد ۵۰ نفر از خدمات پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، روانشناسی و کلاس های آموزشی در زمینه قرآن، موسیقی، ورزش و هنرهای دستی برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: تعداد چهار بنیاد فرزانگان در شهرستان های سنندج با ۹۷ نفر خدمت گیرنده، دیواندره با ۲۴۷ نفر، سقز ۱۵۰ نفر و قروه ۶۶ نفر با هدف ایجاد حلقه ارتباطی بین سیاستگذاری حوزه سالمندی در کشور و جامعه هدف سالمندی در راستای اهداف سند ملی سالمندان فعالیت دارند.

رسولی هدف از فعالیت این بنیادها را تکریم جایگاه سالمندان، استفاده از تجارب علمی و عملی سالمندان، تشویق در راستای مشارکت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و توسعه ای سالمندان، ترویج و تسهیل دستیابی به ابعاد سالمندی فعال و موفق، برنامه ریزی برای اوقات فراغت سالمندان و برنامه های اجتماع و محله محور توانمندسازی سالمند، حفظ ارتقای سلامت سالمندان از طریق آموزش روش های سبک زندگی سالم، خودمراقبتی و پیشگیری از بروز بیماریها عنوان کرد.

وی یادآور شد: در قالب سند ملی سالمندان، ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی سالمندان، توانمندسازی سالمندان، تقویت مهارتهای اجتماعی برای سرمایه اجتماعی و توسعه زیرساختهای مورد نیاز در امور سالمندی از جمله ایجاد بانک اطلاعاتی انجام می‌شود.

در حال حاضر ۶۷ هزار خانوار به صورت مستمر و غیر مستمر در کردستان از خدمات اداره کل بهزیستی استان بهره می برند که شامل ۱۴۰ هزار نفر می شود.

از این ۶۷ هزار خانوار، ۳۳ هزار خانوار مستمری بگیر هستند و ماهانه از بهزیستی برای خرج و مخارج خود حقوق دریافت می کنند.