امام جمعه سنندج گفت: حکام عرب در کشورهای اسلامی امروز با اسلحه‌ای که دشمنان جهان اسلام در اختیار آنها گذاشته‌اند خون مسلمانان را می‌ریزند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: متاسفانه امروز در جهان اسلام با اسلحه دشمن و هواپیماهای […]

امام جمعه سنندج گفت: حکام عرب در کشورهای اسلامی امروز با اسلحه‌ای که دشمنان جهان اسلام در اختیار آنها گذاشته‌اند خون مسلمانان را می‌ریزند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: متاسفانه امروز در جهان اسلام با اسلحه دشمن و هواپیماهای دشمن کشورهای یکدیگر را ویران می‌کنند.

وی یادآور شد: قابل قبول نیست کسی خود را مسلمان بداند و با سلاح دشمنان اسلام مسلمانان را مورد هدف قرار دهد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دشمنان زیربنای اقتصادی مسلمانان را تخریب و دارایی‌های آنها را به یغما برده و در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کردند.

وی ادامه داد: سازمان ملل در مورد ظلم ها در سوریه، یمن و فلسطین و کشورهایی که در زیر بمباران و آتش دشمن می‌سوزند سکوت کرده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه مگر این مردم چه گناهی کرده‌اند گفت: خون انسان امروز بی ارزش شده است و سازمان ملل هم از مظلوم دفاع نمی‌کند اما بر هر مسلمانی واجب است که این مظالم را محکوم کند.

وی در بخش دیگری از خطبه اظهار داشت: باید به انسان محتاج رحم و به هر وسیله‌ای به او کمک کرد، وقتی انسانی به جامعه بشری خدمت می‌کند و برای هم نوع خود دلسوزی می‌کند فردای قیامت هم خداوند به او رحم می‌کند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: دین اسلام دین ترحم است بر خلاف تبلیغ دشمنان اسلام، دین ظلم و کشتار نیست.

وی همچنین به سفر وزیر کشور به استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام هم و غم مسوولان بویژه استاندار در چند روزی که بارش برف و سرما استان را در بر گرفته بود، خدمت به مردم بود و وزیر کشور هم در سفر خود به استان روند کمک رسانی به مردم بویژه در مناطق روستایی در محاصره برف بررسی کرد.

ماموستا رستمی افزود: کار کسانی که در این روزهای سخت برفی زمستان در راستای خدمتگذاری قدم برداشتند قابل تقدیر است.

نمازگزاران در سنندج و سایر شهرستان های استان پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی جنایات علیه مردم مسلمان یمن را محکوم کردند

جمع کثیری از نمازگزاران سنندجی پس از نماز جمعه با راهپیمایی از مقابل مسجد جامع تا میدان انقلاب این شهر جنایات آل سعود و امارات علیه مردم یمن را محکوم کردند.

در این تجمع که استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی هم حضور داشت شعارهایی از جمله “مرگ بر آل سعود خائن” و “مرگ بر منافق” سر داده شد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان