رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نارضایتی‌‌ مردم از جامعه پزشکان گفت: برخی ‌پزشکان ‌مردم را ‌به بیمارستان‌های خصوصی هدایت می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، صداوسیما بابل، حسینعلی شهریاری در دومین همایش دانشگاه اخلاق‌محور به مناسبت روز وحدت و دانشگاه در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل اظهار داشت: متأسفانه در جامعه پزشکی ما […]

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نارضایتی‌‌ مردم از جامعه

پزشکان گفت: برخی ‌پزشکان ‌مردم را ‌به بیمارستان‌های خصوصی هدایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، صداوسیما بابل، حسینعلی شهریاری در دومین همایش دانشگاه اخلاق‌محور به مناسبت روز وحدت و دانشگاه در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل اظهار داشت: متأسفانه در جامعه پزشکی ما توجه به اخلاق حرفه‌ای آنچنان که شایسته است، وجود ندارد و مردم گلایه زیادی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌های مردم از جامعه پزشکان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از پزشکان برای منافع مالی خود، مردم را از بیمارستان‌های دولتی به سمت بیمارستان‌های خصوصی دعوت می‌کنند و شکایات در این زمینه زیاد شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی  بیکاری فارغ‌التحصیلان و نداشتن آینده شغلی آنها‌ست و این به مشکلات در این زمینه دامن می‌زند.
انتقاد از هزینه‌تراشی برخی پزشکان برای بیماران

وی با اظهار نگرانی از بداخلاقی‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر در برخی دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: آدم تأسف می‌خورد که در دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی شریف، حرف‌های رکیکی بگویند و حتی اساتید این دانشگاه با آن‌ها همراهی و از این افراد حمایت کنند.

شهریاری تاکید کرد: متأسفانه در حوزه اخلاق حرفه‌ای بین اساتید دانشگاه مشکل جدی داریم و باید در زمینه‌های فرهنگی بیشتر و دقیق‌تر کار کرد زیرا الگوی دانشجو، استادش است.

وی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را سرعت‌دهنده ارتباطات در عصر کنونی بیان‌ کرد و افزود: امروز با توجه به گسترش فضای ارتباطی در سطح جهانی، نمی‌شود چیزی را پنهان کرد و باید با برنامه و هدفمند و با شناخت ‌شرایط موجود عمل و تصمیم درست را انجام داد.