دیدار و تجلیل از صنعتگران پیشکسوت کردستانی/ آمادگی لازم برای پیگیری مطالبات هنرمندان را داریم مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با حضور در منزل محمد علیرمایی و سید مهدی حسینی هنرمندان پیشکسوت حوزه جولایی و ناز‌ک‌‌کاری سنندج، از یک عمر فعالیت و خدمات ماندگار این استادان برجسته در حوزه صنایع‌دستی تجلیل کرد. به گزارش […]

دیدار و تجلیل از صنعتگران پیشکسوت کردستانی/ آمادگی لازم برای پیگیری مطالبات هنرمندان را داریم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با حضور در منزل محمد علیرمایی و سید مهدی حسینی هنرمندان پیشکسوت حوزه جولایی و ناز‌ک‌‌کاری سنندج، از یک عمر فعالیت و خدمات ماندگار این استادان برجسته در حوزه صنایع‌دستی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛منصور مهرزاد روز شنبه ٧ بهمن‌ماه ١۴٠٢ در این دیدار که با همراهی سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان و جمعی از کارکنان این اداره‌کل انجام شد، گفت:استان کردستان با داشتن هنرمندان و صنعتگران تلاشگر و متعهد در بخش صنایع‌دستی از ظرفیت خوبی در این عرصه برخوردار است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد:این استان توانمندی‌ها و هنرمندان برجسته و زبردستی دارد که مشابه آن‌‌ها را کمتر در کشور می‌توان پیدا کرد.
او افزود:هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی کردستان سرمایه‌های ماندگار این مرز‌و‌بوم هستند و وظیفه داریم که قدر این سرمایه‌های مهم و ارزشمند را بدانیم.
مهرزاد با بیان اینکه در کردستان هنرمندان صنایع‌دستی برای پیگیری مطالبات خود به تشکل‌های قدرتمند نیاز دارند، عنوان کرد:زمینه لازم برای آموزش علاقه‌مندان به صنایع‌دستی در استان فراهم شده است و پیشکسوتان و مربیان صنایع‌دستی می‌توانند از این فرصت برای انتقال هنر خود به نسل آینده استفاده کرده و در دوره‌های آموزشی راهبر و مدرس مجموعه تحت آموزش باشند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای پیگیری مطالبات هنرمندان در استان را داریم،یادآور شد:حمایت از این بخش تنها حمایت از تولید و صنعت‌کار نبوده و به‌منزله احیای بخشی از فرهنگ و داشته‌های این استان است.