برگزاری جشن بزرگ “آسمان” در روستای “هشمیز” سنندج جشن بزرگ “آسمان” در روستای “هشمیز” سنندجبا حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری و با اجرای”اقبال واحدی” در آستانه فرارسیدن هفته وحدت جشن بزرگ آسمان در روستای گردشگری “هشمیز” شهرستان سنندج برگزار می گردد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ افشین آزادی سرپرست حوزه […]

برگزاری جشن بزرگ “آسمان” در روستای “هشمیز” سنندج

جشن بزرگ “آسمان” در روستای “هشمیز” سنندج
با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری و با اجرای”اقبال واحدی” در آستانه فرارسیدن هفته وحدت جشن بزرگ آسمان در روستای گردشگری “هشمیز” شهرستان سنندج برگزار می گردد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان در گفتگویی خبری با تبریک فرارسیدن ماه ربیع المولود خجسته میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند “وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص)بزرگترین مایه‌ی وحدت است” با همکاری و مشارکت شبکه ۱ صدا و سیما، معاونت راهبری استان های حوزه هنری وفرمانداری شهرستان سنندج با حضور “اقبال واحدی” مجری سرشناس برنامه های تلویزیونی جشن بزرگ آسمان شامگاه یکشنبه ۲ مهرماه در روستای “هشمیز” شهرستان سنندج برگزار می گردد.
وی افزود: این جشن که به صورت برنامه ای و ضبط شده از شبکه ۱ صدا وسیما نیز پخش می گردد ضمن معرفی پتانسیل ها و توانمندی های استان کردستان گروه های برتر هنری در بخش های مختلف نیز به اجرای برنامه می پردازند.
آزادی با اشاره به حضور مسئولین ارشد استانی در این مراسم ادامه داد: از دیگر برنامه های ویژه ای که در ایام هفته وحدت در کردستان برگزار می گردد نوزدهمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء الدین شمس قریشی است که جزئیات برگزاری آن به زودی اعلام خواهد شد.
وی با دعوت از علاقه مندان علی الخصوص اهالی محترم بخش سیروان جهت حضور در این جشن بزرگ تصریح کرد: وحدت و برادری اهل سنت و تشیع در کردستان ریشه در تاریخ اسلام دارد و این وحدت و همدلی در طول دوران انقلاب اسلامی به یک الگوی بسیار ارزشمند تبدیل شده است.
هشمیز روستایی تاریخی و سرسبز از توابع بخش سیروان سنندج در استان کردستان است که در فاصله ۵۱ کیلومتری شهر سنندج (مرکز استان) قرار دارد.

کویستان عبدالحکیمی