کویت نسبت به ورود سه کشتی نیروی دریایی عراق به آب‌های این کشور اعتراض کرده و آن را تعرض به آب‌های منطقه‌ای این کشور دانست. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طارق الفرج»، سفیر کویت در بغداد در دیدار شامگاه پنجشنبه با «اسامه الرفاعی»، مدیر دایره عربی وزارت […]

کویت نسبت به ورود سه کشتی نیروی دریایی عراق به آب‌های این کشور اعتراض کرده و آن را تعرض به آب‌های منطقه‌ای این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طارق الفرج»، سفیر کویت در بغداد در دیدار شامگاه پنجشنبه با «اسامه الرفاعی»، مدیر دایره عربی وزارت خارجه، یادداشتی درخصوص اقدام سه کشتی نیروی دریایی عراق در تعرض به آب‌های منطقه‌ای کویت تحویل وی داد و خواستار خروج فوری این کشتی‌ها به خارج از آب‌های منطقه‌ای کویت شد.

بر اساس این بیانیه، کویت بر اساس توافق ساماندهی به کشتی‌رانی در «خور عبدالله» که میان دو کشور امضا شده است، آماده همکاری با عراق است.

وزارت امور خارجه کویت در پایان با تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت دو کشور و مخالفت قاطع کویت با تعرض به حاکمیت خود و حفظ حق خود برای واکنش از طریق مجراهای قانونی، از برادران عراقی خواست برای حمایت از پیوندهای برادری و تقویت امنیت و ثبات دو کشور و منطقه با کویت همکاری کنند.