محمدمهدی اسماعیلی در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ورامین گفت: از مهمترین برنامه‌های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس رسیده، اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای هزینه در حوزه های فرهنگی است که آئین نامه این مسئله تدوین شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، […]

محمدمهدی اسماعیلی در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ورامین گفت: از مهمترین برنامه‌های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس رسیده، اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای هزینه در حوزه های فرهنگی است که آئین نامه این مسئله تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

محمد مهدی اسماعیلی در سفر یک روزه خود به شهرستان های پیشوا، قرچک و ورامین که از صبح امروز یکشنبه همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد آغاز شده است با حضور در میان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ورامین گفت: دولت مردمی، نخستین دولتی در جمهوری اسلامی محسوب می شود که در ماه اول فعالیت خود سند اجرایی فعالیت هایش را در اختیار همه افراد و نهادها قرار داده است که در این راستا دولت مردمی سند تحول خود را در ۳۷ بند تدوین کرده است که ۷ بند آن به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر در دولت مردمی آیت الله رئیسی در قالب چندین راهبرد اصلی پیگیری می‌شود که وزارت فرهنگ نسبت به این موارد برنامه‌های روشنی تدارک دیده است و نسبت به تحقق آن وفادار خواهیم بود.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی دولت مردمی با نگاه آسیب‌شناسی به وضعیت موجود در حوزه فرهنگی وزارت‌خانه‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان‌هایی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین شده است که این بررسی با اشراف کامل نسبت به مسائل مختلف و شناسایی ظرفیت‌ها انجام شده است.

وی در ادامه به فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود:
مهمترین نگاه دولت مردمی محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر است . هم اکنون در ۱۱ استان و ۵۰ رشته برای ۴۰ هزار هنرآموز، کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری در نظرگرفته شده است و به متولیان امر هم تاکید کرده ایم‌ که در برپایی این برنامه از ظرفیت ها و تشکل های مردمی استفاده شود.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه به آغاز به کار کارگروه فرهنگی دولت اشاره کرد و گفت: فرهنگ، مسئله مهم و اساسی دولت مردمی محسوب می‌شود. بر همین اساس کارگروه ویژه فرهنگی به ریاست شخص رییس‌جمهور با حضور ۵ وزارتخانه مرتبط با مسائل فرهنگی و ۵ شخصیت حقیقی تشکیل شده تا به بهترین شکل ممکن اهداف متعالی حوزه فرهنگ را به سرانجام برسد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: از مهمترین برنامه‌های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده است، اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی است که آئین نامه این مسئله تدوین شده و بزودی به منظور تصویب به دولت ارائه خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تاکید کرد: مرجعیت کار فرهنگی کشور باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز گردانده شود تا بتوان با استفاده از این ظرفیت، در حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر اقداماتی اساسی انجام شود که وزارت فرهنگی دولت مردمی در همین راستا به دنبال گسترش عدالت فرهنگی در نقاط مختلف کشور است.

وی در پایان بیان کرد: برای تحقق عدالت فرهنگی باید آمایش های دقیقی در سراسر کشور انجام شود و به همین خاطر در تمامی ۳۳ سفر استانی که تاکنون داشته ام از حضور در شهرستان و مناطق کم برخوردار استان ها غافل نشده ایم.