تاکنون تب کریمه کنگو در اصفهان مشاهده نشده است مدیر بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه امسال تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است، گفت: بهترین روش جلوگیری از ابتلا به این بیماری این است که حیوانی خارج از کشتارگاه ذبح نشود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

تاکنون تب کریمه کنگو در اصفهان مشاهده نشده است

مدیر بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه امسال تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است، گفت: بهترین روش جلوگیری از ابتلا به این بیماری این است که حیوانی خارج از کشتارگاه ذبح نشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران رضا فدایی، با بیان اینکه امسال تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان مشاهده نشده است، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو، این است که گوشت به صورت آماده از قصابی‌ها و مراکز مجاز خریداری شود و حیوانی خارج از کشتارگاه ذبح نشود.

وی افزود: گوسفندانی که خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند، ممکن است آلوده به بیماری باشند، اما علامتی نداشته باشند و زمانی که حیوان ذبح می‌شود، فردی که با خون و ترشحات آن تماس داشته باشد، به بیماری مبتلا خواهد شد.

مدیر بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: در محیط‌های صحرایی و کمپ‌ها یا در محوطه دامداری‌ها اگر کنه‌ای روی دام مشاهده شد، نباید آن را له کرد، بلکه باید آن را به آرامی جدا کرد و کنار انداخت، در این صورت از تا حد زیادی از تب کریمه کنگو پیشگیری خواهد شد.

وی با اشاره به بهترین روش جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو اضافه کرد: بهترین روش پیشگیری این است که حیوانی خارج از کشتارگاه ذبح نشود.

فدایی با اشاره به علائم بیماری تب کریمه کنگو گفت: این بیماری با تب، بدن‌درد و بی‌حالی شروع می‌شود و با اشکال مختلفی از خون‌ریزی بعضی نقاط بدن همچون دماغ و لکه‌های خون‌ریزی روی پوست ممکن است ادامه پیدا کنند که به تدریج تشدید می‌شود که در این شرایط قرنطینه در بیمارستان، بستری و درمان‌های لازم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود شش نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که یک نفر از آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

مدیر بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: در هر جا که دام خارج از کشتارگاه ذبح شود، ممکن است تب کریمه کنگو شیوع پیدا کند، به همین دلیل توصیه می‌شود دام خارج از کشتارگاه ذبح نشود تا با این‌گونه موارد مواجه نشویم.