مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در پی وقوع آلودگی نفتی و رسیدن تاربال‌های نفتی به سواحل سیراف و چاه مجنون به عاملان ایجاد آلودگی‌ها هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، فرهاد قلی نژاد گفت: عامل ایجاد آلودگی‌های روز‌های اخیر تقریبا مشخص و به احتمال زیاد […]

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در پی وقوع آلودگی نفتی و رسیدن تاربال‌های نفتی به سواحل سیراف و چاه مجنون به عاملان ایجاد آلودگی‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، فرهاد قلی نژاد گفت: عامل ایجاد آلودگی‌های روز‌های اخیر تقریبا مشخص و به احتمال زیاد از شناور‌های دریایی و نفتکش‌ها بوده که در حال شناسایی دقیق هستیم.

وی افزود: البته عامل آلودگی‌های نفتی در دریا و سواحل فقط نفتکش‌ها نیستند و نشت نفت از خطوط انتقال و یا سکو‌ها هم موجب ایجاد آلودگی‌های نفتی و دریا و ساحل می‌شود.

قلی نژاد گفت: هر شرکت نفتی و هر پایانه صادراتی نفت و معیانات نفتی و شناور‌ها ملزم به رعایت اصول پیشگیری از ایجاد آلودگی‌های نفتی هستند، زیرا هر گونه آلودگی‌های نفتی موجب خسارت فراوان به زیست بوم دریایی و سواحل می‌شود.

وی افزود: هر گونه کوتاهی در آلودگی‌های زیست محیطی از طریق مراجع قانونی پیگیری و خسارت‌های وارده ناشی از آلودگی و تخریب محیط زیست دریایی و سواحل محاسبه و مطالبه می‌شود که تا کنون پرونده‌های حقوقی متعددی تشکیل شده و در حال پیگیری است.