مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در هشت ماهه امسال ۲۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان وصول شده که معادل مجموع مالیات وصولی پارسال است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان، عباس مزیکی در جمع خبرنگاران، گفت: ۹۵ درصد هدف […]

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در هشت ماهه امسال ۲۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان وصول شده که معادل مجموع مالیات وصولی پارسال است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان، عباس مزیکی در جمع خبرنگاران، گفت: ۹۵ درصد هدف وصول مالیات امسال در استان، تحقق یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان وصول شود.

او تصریح کرد: امروز نظام مالیاتی همه گردش‌های حساب در شبکه بانکی را رصد می‌کند. مردم باید مراقب باشند اطلاعات هویتی و حساب‌های بانکی خود را در اختیار افرادی که نمی‌شناسند قرار ندهند، زیرا استفاده از حساب‌های اجاره‌ای مسائلی را برای آنان ایجاد می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه ساماندهی کارت خوان‌ها و اطلاعاتی که دستگاه‌های نظارتی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهند، شناسایی فرار‌های مالیاتی را آسان‌تر کرده اظهار کرد: استفاده از کارتخوان یک تکلیف قانونی است؛ بر این مبنا جامعه پزشکی نباید برای فرار از پرداخت مالیات، بیماران را به زحمت بیندازند.

مزیکی ادامه داد: همچنین براساس قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، با متخلفان برخورد می‌شود. براین اساس مرجع صدور مجوز پس از اخطار، مجوز کسب را باطل و سپس محل کسب را مهر و موم می‌کند.

به گفته او، براساس ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی، حداقل دو میلیون تومان و حداکثر دو برابر ارقامی که مشمول مالیات دستگاه پوز بوده جریمه‌ای است که برای متخلفان تعیین می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: مردم نیز می‌توانند تخلفات را به شماره تماس ۱۵۲۶، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۵ و سامانه سوت‌زنی اعلام کنند تا تخلفات پیگیری و رسیدگی شود.

مزیکی بیان کرد: با ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان ۱۲۰ هزار پرونده مالیاتی جدید در سال ۱۴۰۰ به شبکه مالیاتی کشور اضافه شد و باید توجه داشت اگر همه الزامات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اجرایی شود درآمد‌های وصولی دولت، بیش از این نیز افزایش می‌یابد.

او به اصناف و فعالان اقتصادی توصیه کرد: حتماً حساب‌های تجاری و غیرتجاری خود را تفکیک کنند تا برای فعالیت‌های غیرتجاری نیز مجبور به پرداخت مالیات نشوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اعتراض برخی از فعالان اقتصادی به ضرایب تعیین مالیات، گفت: از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها خواسته شد ضرایب مورد نظر خود را اعلام کنند و درخواست شده که ادارات کل امور مالیاتی در استان‌ها برای متناسب‌سازی ضرایب مالیاتی اختیار عمل داشته باشند.