استان فارس بیشترین نهاده های دامی را دریافت کرده اما اگر در توزیع دچار مشکل هستیم، باید برای آن چاره اندیشید. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، ایلنا محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و کاستی های جامعه عشایر احصا شده است، افزود: برای انتقال آب عشایر، […]

استان فارس بیشترین نهاده های دامی را دریافت کرده اما اگر در توزیع دچار مشکل هستیم، باید برای آن چاره اندیشید.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، ایلنا محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و کاستی های جامعه عشایر احصا شده است، افزود: برای انتقال آب عشایر، استمهال وام، مدرسه و… بودجه خوبی گذاشته شده است تا برای ایشان انگیزه ایجاد شود.

وی افزود: پیشنهاد بنده ایجاد یک شورای راهبردی در فارس برای عشایر است تا آنجا که نیاز به اصلاح قانون، استفساریه، به روز کردن قوانین و … وجود دارد، اقدام کنیم.

عسکری همچنین به بحث خشکسالی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم مجدانه پای کار است و ما نیز در کمیسیون راهکارها را ارائه داده ایم.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه بروکراسی های اداری را نیز به نوعی برداشته ایم، افزود: وزارت جهاد را مکلف کرده ایم که یک میلیون و پانصد راس دام عشایر را خریداری کند.

این نماینده مجلس در مورد صادرات دام عشایر نیز گفت: با دعوت از مسوولان در مرزهای جنوب و جنوب غرب کشور ۵نقطه را برای صادرات دام تعیین کردیم و این مساله برای ما مهم است که موضوع را با رئیس جمهور و حتی دفتر رهبری مطرح کردیم.

او ادامه داد: در خصوص تعیین تکلیف مراتع و چراگاهها، به دولت اعلام کردیم همه اراضی کشور سند دار شود تا پس از انجام این مهم، به یک تصمیم درست و منطقی برسیم.

عسکری با بیان اینکه دولت سیزدهم ماهیانه هزینه بسیاری برای پرداخت بدهی دولت قبل پرداخت کرده است، همچنین گفت: در بحث آنتن دهی و آب و برق عشایر نیز دستگاههای متولی را سرخط کردیم تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل را حل کنند.

نماینده داراب و زرین دشت در مورد مشکلات مطرح شده در استان فارس نیز گفت: برگزاری جلسات ماهیانه در استان را مد نظر داریم تا مشکلات را جمع بندی و در راستای حل آن اقدام کنیم.

عضو مجمع نمایندگان فارس همچنین با تاکید بر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی نیز گفت: به زودی از دستاوردهای این حوزه رونمایی خواهیم کرد و اتفاقات بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

او در مورد بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت: قرار شده بیمه عشایر را به صورت خاص ببینند تا عشایر با انگیزه و اعتماد بیشتری به تولید ادامه داد.