برگزاری جشنواره دف نوای رحمت زمینه ساز تعالی فرهنگی کردستان است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان برگزاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت را زمینه ساز تعالی فرهنگی این استان عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهدی رمضانی در جلسه استانی هماهنگی برگزاری دهمین جشنواره بین المللی دف […]

برگزاری جشنواره دف نوای رحمت زمینه ساز تعالی فرهنگی کردستان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان برگزاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت را زمینه ساز تعالی فرهنگی این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهدی رمضانی در جلسه استانی هماهنگی برگزاری دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت اظهار کرد: کردستان ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی زیادی دارد و باید از همه این ظرفیت ها بهره برداری شود.

وی ضمن تقدیر از حوزه هنری استان کردستان برای برگزاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، گفت: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی زمینه ساز تعالی و توسعه بخش فرهنگ استان به شمار می رود.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه کسب عناوین مختلف فرهنگی و هنری نشان دهنده وجود ظرفیت های مهم در کردستان است، بیان کرد: میزبانی خوب و شایسته از رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری یکی از اولویت های مهم به شمار می رود و در همین راستا باید همه ادارات و سازمان های دولتی مشارکت و همراهی خوبی در این راستا داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ پیشران اصلی توسعه و پیشرفت کردستان است، یادآور شد: همه ما وظیفه داریم که ضمن توجه به مسئله فرهنگ و هنر، از این ظرفیت مهم برای کمک به توسعه استان بهره برداری کنیم و برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره دف نوای رحمت نشان دهنده وجود این ظرفیت ها و استعدادی بی نظیر است.

رمضانی بر توجه به برنامه های جنبی دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت تاکید کرد و گفت: برگزاری برنامه هزار دف در پیاده راه فردوسی ضروری است و باید در این راستا از تمامی ظرفیت های در اختیار به شکل مناسب و شایسته بهره برداری شود.

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در جریان برگزاری این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، اظهار کرد: امروز دف نوای رحمت به یک معرف و برند برای کردستان تبدیل شده است.

وی ضمن اشاره به کارکردهای برگزاری این جشنواره در استان کردستان، یادآور شد: برگزاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در راستای توجه به زیست بوم کردستان است و در کنار این مهم، این رویداد مهم گامی اساسی در راستای توجه به فرهنگ بومی و محلی در استان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به کارکردهای جشنواره بین المللی دف نوای رحمت اشاره کرد و افزود: این جشنواره در بخش های مختلف فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کارکردهای خوبی برای کردستان دارد و به همین دلیل انتظار داریم که همه مدیران استانی از برگزاری آن حمایت کنند.

وی با تقدیر از نگاه ویژه مسئولان حوزه هنری کشور در راستای حمایت از برگزاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی کردستان را سرزمین فرهنگ و هنر نامگذاری کردند و به همین دلیل برگزاری این جشنواره و رویدادهای این چنین در راستای عمل به رهنمودهای ایشان می باشد.

در جریان برگزاری این جلسه همچنین پوستر دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت رونمایی شد.

دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت ۲۲ تا ۲۵ تیرماه سال جاری و با حضور ۳۰۰ هنرمند داخلی و خارجی در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان