به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: روزها و شب‌های رمضان برترین روزها و شب‌ها است و بهترین ساعات در این ماه قرار گرفته است. وی عنوان کرد: بعد از دو سال که کرونا بسیاری از کارها و مناسک اجتماعی و […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: روزها و شب‌های رمضان برترین روزها و شب‌ها است و بهترین ساعات در این ماه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بعد از دو سال که کرونا بسیاری از کارها و مناسک اجتماعی و دینی را تحت تاثیر قرار داد، فرصتی فراهم شده که با یک تلاش و توان مضاعف برنامه ویژه ماه رمضان را دنبال کنیم.

رازیانی اضافه کرد: با وضعیت مناسبی که در کنترل بیماری کرونا داریم برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان مثل قبل از شیوع کرونا برگزار می‌شود و رسانه‌ها باید مردم را به این سفره دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ماه رمضان با غبارروبی مساجد آغاز شد و در هر شهر یک مسجد به صورت نمادین برای اعلام آمادگی بهره‌برداری از برکات این ماه غبارروبی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: در دو بخش و با دو راهبرد اصلی و اساسی برنامه‌های ماه رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یک نکته اساسی است که مقام معظم رهبری عنوان کردند و ماه رمضان بهترین فرصت و ظرفیتی مناسب برای جهاد تبیین است.

رازیانی اضافه کرد: وقتی از کردستان به عنوان استان فرهنگی نام می‌بریم یعنی نوع مشکلات آن هم فرهنگی است و راهکاری رفع این مشکلات نیز طبیعتا اقدامات فرهنگی است.

وی از برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی در کردستان نام برد و گفت: در تلاش هستیم برنامه‌های قر‌آنی به درون خانه‌ها سوق داده شود در همین راستا برگزاری بیش از ۱۶۰ محفل خانگی قرآن کریم در استان مصوب شده است.

وی برگزاری مراسم جزءخوانی قران کریم در مساجد جامع به صورت محوری، برگزاری ۳۰ محفل انس با قران در هر ۱۰ شهرستان استان با حضور قاریان برتر کشوری و جهانی و تجلیل از نخبگان و فعالین قرانی در همه شهرستان‌ها را از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در ماه رمضان برشمرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی در محلات حاشیه و بوستان‌ها و پارک‌های شهرستان‌های استان، ترویج سفره‌های افطاری ساده در مساجد و محلات حاشیه‌ای و سفره اطعام و تهیه غذای گرم با کمک خیرین، برگزاری همایش تجلیل از مقام ام‌المومنین تحت عنوان بانوی آفتاب برای حمایت از جایگاه مادر، برگزاری سه همایش طلایه‌داران تبلیغ ویژه اهل سنت و تشیع و برگزاری جشن روز اولی برای ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر و برگزاری ۱۰ نشست وحدت و مقاومت از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی کردستان در ماه مبارک رمضان است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان