مجلس حتما به موضوع حجاب ورود می‌کند/ اولویت نمایندگان مسئله اقتصاد است اما در حوزه فرهنگ منفعل نمی‌شویم نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه مجلس حتما باید به موضوع حجاب ورود کند، گفت: اگر چه اولویت نمایندگان مسئله اقتصاد است اما در حوزه فرهنگ منفعل نمی‌شویم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روح‌الله […]

مجلس حتما به موضوع حجاب ورود می‌کند/ اولویت نمایندگان مسئله اقتصاد است اما در حوزه فرهنگ منفعل نمی‌شویم

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه مجلس حتما باید به موضوع حجاب ورود کند، گفت: اگر چه اولویت نمایندگان مسئله اقتصاد است اما در حوزه فرهنگ منفعل نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روح‌الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با اشاره به لزوم برخورد با بی‌حجابی در جامعه گفت: جامعه ایران از ابتدای تاریخ، جامعه‌ای عفیف، نجیب و با حیا، مبتنی بر نقش خانواده و ارزش‌های انسانی و معنوی بوده‌است.

وی افزود: ما در تاریخ این سرزمین، چه قبل‌ از اسلام و چه بعد از اسلام بی‌حیایی را مشاهده نمی‌کنیم و نجابت در خون و رگ و وجود ایرانیان ریشه داشته است و پس‌ از اسلام نیز تقدس بیشتری پیدا کرده و موجب تحکیم نهاد خانواده شده‌است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اهمیت مقوله حجاب، اظهار کرد: موضوع حجاب، یک موضوع شرعی غیرقابل کتمان است و در ذات این اتفاق، نگهبانی از حریم خانواده نهفته است. لذا ما نمی‌توانیم جامعه ایرانی را به حال خود رها کنیم چرا که در قبال نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تاریخ این مملکت، مخصوصاً در دوران پهلوی تلاش‌های بسیاری توسط غرب‌گرایان رخ داد تا زن ایرانی را از نجابت و حیای خود فاصله دهند و خوشبختانه موفق نشدند و تاریخ نشان داد که زن ایرانی، با حیا و عفیف و نجیب بوده و هست و خواهد بود.

وی اضافه کرد: لذا ما معتقدیم که حجاب، قاعده شرافت و بزرگ‌منشی است و از این بابت در حالی که در مجلس شورای اسلامی اولویت‌های خودمان را در حوزه اقتصادی متمرکز کرده‌ایم و مصوباتی از قبیل تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، جهش تولید دانش بنیان، قانون بانک مرکزی،جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و ده‌ها مصوبه اقتصادی دیگر را به تصویب رساندیم و همین مسیر را در سال جاری نیز ادامه خواهیم داد، در بحث حجاب هم منفعل نخواهیم‌ بود.

متفکر آزاد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری، مهار تورم و رشد تولید را اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی قرار داد، اما درعین‌حال مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند نسبت‌به مسائل فرهنگی و اجتماعی منفعل باشد و حتماً باید مجلس در این زمینه ورود کند زیرا ما نمایندگان ملت، نسبت‌به فرهنگ جامعه حساس هستیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن در راستای فضاسازی علیه این اقدامات، تاکید کرد: این موضوع که دشمن با اقدامات مختلف سعی در فضاسازی علیه کنشگری مجلس دارد، هدفی جز به انفعال کشاندن مردم و مسئولین را دنبال نمی‌کند. لذا ما در کنار افراد اهداف و پروژه‌های اقتصادی، مسائل فرهنگی را نیز پیش خواهیم برد.

نماینده مردم تبریز در ادامه اظهار کرد: در مواجهه با مسائل فرهنگی مانند حجاب نیازمند این هستیم که نهادهای فرهنگی ذیربط، تبیین درستی برای نسل جوان انجام دهند اما این رویکرد ارشادی، نباید مانعی برای برخورد قاطع نهادهای ناظر با اقدامات هنجارشکنانه و ضدچارچوب‌ها و ارزش‌های دین مبین اسلام باشد و این دو رویکرد، در کنار یکدیگر می‌توانند عامل ثبات و نظم و امنیت اخلاقی جامعه اسلامی باشند.

شایان ذکر است، هزاران نفر از مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پویشی در سامانه «فارس‌من» از مسئولان قوای مقننه، مجریه و قضاییه خواسته‌اند با توجه به فراخوان‌های دشمنان انقلاب اسلامی و ضدانقلاب درباره کشف حجاب و تبدیل شدن برخی افراد به پیاده نظام این جریانات، کشف حجاب به عنوان یک جرم امنیتی لحاظ و ضمن اعلام به عموم مردم، برخورد قاطعی با این نوع جرم‌انگاری صورت گیرد.