طراحی و ساخت مکانهای فرهنگی چه در داخل شهر وچه در بیرون از شهر به لحاظ مهندسی و معماری باید به گونه ای باشد که هر رهگذری مجذوب هنر طراحی نمای بیرونی آن باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در خیابان توحید اصفهان که به جهت انجام […]

طراحی و ساخت مکانهای فرهنگی چه در داخل شهر وچه در بیرون از شهر به لحاظ مهندسی و معماری باید به گونه ای باشد که هر رهگذری مجذوب هنر طراحی نمای بیرونی آن باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در خیابان توحید اصفهان که به جهت انجام برخی فعالیتهای هنری و فرهنگی راه اندازی شده است «یک درب ورودی و پارکینک مشترک» دارد!

مشکلی که در طراحی و ساخت و ساز ساختمان یک مجموعه فرهنگی که برای ساکنین و رانندگان در این مسیر به عنوان یک معضل اساسی هم از لحاظ تردد و هم از لحاظ زیبایی نمای بیرونی تبدیل شده است و باید راهکاری برایش اندیشیده شود.

متاسفانه ضعف مدیریت در ساخت و ساز این مجتمع که بدون ذوق و سلیقه هنری و عدم رعایت پروتکلهای فرهنگی وهنری در طراحی وروردی آن صورت گرفته است، یک چهره بسیار بدی از ورودی این ساختمان به اصطلاح فرهنگی هنری به یادگار گذاشته که برای کارکنان و عموم مردمی که در این مسیر تردد می کنند، جلب توجه است و بسیار ناخوشایند است.

سالهاست که انجام برخی از پروژه های شهرداری برای اولین بار نیست که اینگونه مشکلات و بی نظمی را برای شهروندان اصفهانی رقم زده است، مشکلی که با ضعف در ساخت سازهای فاقد مهندسی بروز، مانند یک «مسیر بودن وروردی و خرورجی» یک مجموعه فرهنگی مهم که به نام یکی از هنرمندان برجسته کشورمان نیز نامگذاری شده است را در این خیابان قرار داده اند.

حال این انتظار می رود که شهردار فرهنگی به همراه مجموعه کاری متخصص و مهندسین خود در حوزه نظارت،ساخت وساز و زیباسازی شهری، این قضیه را به جد پیگیری فرمایند و در جهت بازسازی و تغییر مکان خروجی پارکینک این مجموعه اقداماتی اساسی انجام دهد.